2011. január 11., kedd

Apache Cassandra 0.7 example

Ezt a bejegyzést kivételesen angolul teszem meg.

It seems that the newest Apache Cassandra doesn't want to work out of box. Therefore, I write down this instruction how to run a Hello World application on a single-node out-of box Cassandra 0.7 installation.

Step 1.

Install cassandra.

Step 2.

In conf/cassandra.yaml file, change the

  • data_file_directories

  • commitlog_directory

  • saved_caches_directory


entries.

Step 3.

Despite the conf/cassandra.yaml contains a default definition for Keyspace1 keyspace and Standard1 column factory, it doesn't seem to use it when you start the bin/cassandra.bat -f.

In order to fix this, you need to manually (or programmatically) create the Keyspace1 and Standard1 columns. You can do this by running the bin/cassandra-cli --host localhost and executing the following commands:

create keyspace Keyspace1;

use Keyspace1;

create column family Standard1 with comparator=BytesType;

Step 4.

Now you can write the java application:

Connect to the local instance

TTransport framedTransport = new TFramedTransport(new TSocket("localhost", 9160));
TProtocol framedProtocol = new TBinaryProtocol(framedTransport);
Cassandra.Client client = new Cassandra.Client(framedProtocol);
framedTransport.open();


Start using Keyspace1:

client.set_keyspace("Keyspace1");

Add a new entry:


ColumnParent colParent = new ColumnParent("Standard1");

client.insert(
ByteBuffer.wrap("TheRowKey".getBytes("UTF-8")),
colParent,
new Column(
ByteBuffer.wrap("columnName1".getBytes("UTF-8")),
ByteBuffer.wrap("value1".getBytes("UTF-8")),
System.currentTimeMillis()
)
ConsistencyLevel.ONE
);


Get that column back:


ColumnPath colPath = new ColumnPath("Standard1");
colPath.setColumn(ByteBuffer.wrap("columnName1".getBytes("UTF-8")));

ColumnOrSuperColumn col = client.get(
ByteBuffer.wrap("TheRowKey".getBytes("UTF-8")),
colPath,
ConsistencyLevel.ONE
);

System.out.println(col.column);
System.out.println(new String(col.column.getName(), "UTF-8") + " -> " + new String(col.column.getValue(), "UTF-8"));

2010. október 4., hétfő

Tudósbűnözés

Azt hittem létezik ez a fogalom?!

2010. augusztus 24., kedd

Joint Task Force Segédlet 20. rész

Silent Hope hadművelet (20-irq-5)



Ez a játék legkönnyebb pályája, mégpedig azért, mert a végső támadást könnyűszerrel kibarikádozhatjuk civil járművekkel. Pont annyi van belőlük a pályán, hogy egy kb. 150 méter sugarú körben tudjuk őket rakni a védendő épülethez képest. A pontos javasolt pozíciókról lásd később.

Megjegyzés: a pályán lévő civil járművek számából arra következtetek, hogy a kiblokkolásos módszer szándékosan része a játékmenetnek: ha csak dísznek lennének a kocsik, valószínűleg nem lenne elég belőlük.

FONTOS: Azt akarjuk elérni, hogy O'Connell (OC) mellett Medic (M) és Mesterlövész (S) kerüljön a csónakba, ami sajnos nem determinisztikus. A kantin képernyőn próbáljuk a következő sorrendben kiválasztani egységeinket:

1.) OC, 2.) M, 3.) S, 4.) Kommandós (C), 5.) Kommandós


Elvileg ezzel a csónakban OC, M és S kerül majd, míg a másik csoportba a két kommandós. Őket hagyjuk békén addig, amíg majd meg nem közelítjük a palota részt.

Óvatosan csónakázzunk el a nyugati folyókanyarban felfelé, amíg el nem érünk egy kiszállható területre a karély déli felénél. Vigyázzunk a folyón lévő PT hajókra és a part menti AA ütegekre. A PT hajókat még nem kell kilőni, elég az utolsó támadást megelőzően elintézni.

Megjegyzés: a csónakok útkeresése szintén szörnyű. Érdemes kézi irányítással vezetni őket.

Szálljunk ki a csónakból és irány a délnyugati völgy. Itt RPG-ket, AA rakétát fogunk találni néhány gerilla társaságában.

OC-vel vegyünk fel egy AA rakétát, mert délfelé folytatva egy Hind járőrözik. Elvileg egy lövésből le kell tudnia szedni.

A város fölé érve géppuskás furgon és gerillák várhatók a dombi úton. Kerüljünk nagy ívben a város délnyugati szegletében, majd óvatosan vágjunk át a folyón az üdülőterasz felé. Ne bocsátkozzunk harcba a tankokkal!

Ha közel érünk a célhelyhez, három dzsip és két T72 fogja megtámadni azt. Segítsünk a védőknek, (az ő veszteségeiket nem nekünk könyvelik el). Ügyeljünk arra, hogy keresztbe mennek a tankok, így jó eséllyel elhibázzák hőseink!

Miután végeztünk, vigyük oda a délkeleti csapatunkat is a következő lépéshez. A palota mögött van ellátmányos doboz RPG-kkel és AA rakétákkal.

Foglald el a gyártelepet

A gyártelepet gerillák és dzsipek védik némi láthatósági nehézségekkel. A S-sel aprítsuk le őket óvatosan, mert megindulnak támadás esetén.

Ha kitisztítottuk a gyártelepet, menjünk be az épületbe a következő lépés indításához.

FONTOS: Itt mentsünk, és még ne rohanjunk a végső épületbe.

Szedjük össze az összes civil járművet a pályáról. Figyeljünk a délnyugati városrészben még mindig ott lévő négy T72 tankra!

Próbáljuk meg az alábbi képernyőfotók alapján elhelyezni a reptér körül és a célraktártól délre eső síkságon a civil kocsikat.

A védendő raktártól délkeletreA védendő raktártól délkeletreA védendő raktártól délre a dombon

A védendő raktártól nyugatra a gyárépület mögöttA védendő raktártól nyugatra a gyárépület és az első raktárépület közöttAz első raktárépülettől északkeletre keresztbe

Az első raktárépülettől távolabb északkeletre a konténerek között


Vigyázzunk, a második raktár közelében lévő tucatnyi fickóra.

Rengeteg T72, zsilka és dzsip fog érkezni, de ők fennakadnak a barikádon. Amire figyelni kell, hogy a délkeleti régióban néha átcsusszannak páran, illetve az onnan érkező 5-6 Hind-re némi kihagyással. OC egy lövéssel le tudja szedni őket.

A többieket valószínűleg hőseinkkel közvetlenül nem fogjuk tudni kilőni. Érdemes önjáró tüzérséget rendelni és azzal megszórni. Elég sűrűn lesznek ahhoz, hogy valamit mindig eltaláljon. Ügyeljünk a barikád közelébe, nehogy szétlőjük azt is!

Arra is ügyeljünk, hogy néha Courland meghal csak úgy, ezzel elveszítve a küldetést!

Ha kb. 30 ellenséget kiiktattunk, sikeres küldetés!

TELJESÍTETTÜK A JÁTÉKOT. VÁRJUK A FOLYTATÁST!

Joint Task Force Segédlet 19. rész

Silent Hope hadművelet (19-irq-4)



FONTOS: A játék 1.2-es patch-ját mindenképpen fel kell raknunk, mert az alapjátéknál itt egy ún. No Progression Bug található: ha nem jó sorrendben végzünk a feladatokkal, teljesíthetetlenné válik a pálya.

O'Connell (OC) mellé válasszuk Medic-et (M) és Mesterlövészt (S).

Megjegyzés. Mint megannyi pályán, itt sem kapunk alapból RPG-t ki tudja miért. Vásárolnunk kell.

Ez a pálya viszonylag átlagos. A páncélos ellentámadást a TV ellen civil jármű blokkal visszafoghatjuk majd. A nehezebb rész egy rosszul belátható házudvar lesz Zsilkákkal és önjáró tüzérségi lövegekkel. Az északi palota elfoglalását két Hind, T72, gerillák és zsilkák fogják nehezíteni. Ezen túl araszolgassunk és RPG-zzünk, ahogy eddig is.

FIGYELEM: Ügyeljünk arra, hogy amint elfoglaltuk az első két célpontot, ellentámadást kapunk a híd és a tőle nyugatra a pálya szélén lévő utca felől. Időben barikádozzuk el ezeket, mielőtt a küldetésben továbblépnénk. A barikádozásnál az épületek közé tegyük a kocsikat, és ne a hídhoz közel, mert fennakadnak a pályán kívül a tankok, és nem tudjuk majd a feladatrészt teljesíteni.

A kiindulóponttól nyugatra lévő EÜ sátor melletti két teherautót kell majd a városházához vinni, miután kitakarítottuk a környéket.

Foglald el a TV-t

A TV körül két légvédelmi ágyú, tüzérség, BMP-3, T72-esek, gerillák és zsilkák tanyáznak. A parktól északra lévő U épületeknél egy üres T72 található. Előfordulhat, hogy északkelet felől egy Wherewolf is csatlakozik. A tüzérség a híd közelében lesz.

Foglald el a városházát.

A városházát gerillák és zsilkák védik. A tőle északkeletre vezető út végén van a leszállópálya.

Érdemes majd ide a javító járművet rakni, mert tőle északkeletre fognak belépni a tüzérségi ellátmányos kamionok és AA rakétás kísérőik. 1-2 Apache kényelmesen el tudja intézni őket.

Megjegyzés: ha elég sűrűn rakjuk a civil járműveket, a gyalogos egységek sem fognak tudni átjönni közöttük.

Védd ki az ellentámadást

T72 és AA és RPG gerillák fognak jönni a hídról és a tőle legnyugatabbra eső utcácskán. Ha jól barikádoztunk, fennakadnak és kényelmesen leszedegethetjük őket. Ha lelőttük a gyalogságot, az Apache-csal kényelmesen ledarálhatjuk a tankokat.

Állítsd meg az ellátmányt és Menj a kikötőbe

A négy hullámban érkező utánpótlás teherautókat gerilla kísér, s az egyiknél lesz AA rakéta. Egy Apache éppen el tud bánni vele, de kettő már kényelmesen. Járogassunk vissza javításra. A javító egységet érdemes a reptér közelébe vinni, hogy kevesebb utat kelljen megtenni a hullámok.

A kikötő környékét T72, BMP-3, gerillák és légelhárító ágyúk védik. Beszúr-visszavonul taktikával kitakarítható. Hőseinkkel és Apache támogatással könnyen elintézhetjük a védőket.

Lődd ki a TCS-t

A TCS-t AA-s gerillák és egy Wherewolf védik. A Wherewolf potenciálisan átköltözik a tüzérségi fészek fölé. Az Apache-csal fogjuk fel az AA rakétákat, majd javítás után már kényelmesen kilőhetjük a TCS-t.

Lődd ki a tüzérséget

Sajnos a középső tüzérségi célpont rosszul belátható, zsilkákat, Wherewolfokat, rakétás kocsikat, TCS-t (ami feljavítja a félig sérült egységeiket!), gerillák és önjáró tüzérséget tartalmaz. Saját tüzérséggel megpróbálhatjuk megszórni, de nagyon kicsi a találati arányuk. Próbálkozhatunk légicsapásokkal vagy kommandózgatással, de ez utóbbival nagyon nehezen fogunk boldogulni. A Wherewolf-ok ellen küldjük a légelhárító egységeinket. Ügyeljünk a környező házakban lévő gerillákra.

Foglald el a palotát

A palotát T72-k, zsilkák, rakétás kocsik, kettő Wherewolf, egy Hind és RPG-s gerillák védik. Sajnos a terep miatt nagyon szem előtt leszünk hőseinkkel. Meg lehet próbálni a csalogatós taktikát. Vigyázzunk, mert a tüzérségi állás elfoglalását követően valószínűleg megsorozzák a területet!

Próbáljuk meg OC-vel kilőni a Wherewolfokat. Az elsőhöz úgy néz ki, elég 1 AA rakéta, de a másodikhoz már nem, úgyhogy 3-at vigyünk, Kettővel OC lőjön, a maradékkal pedig C.

Ha kilőttük őket, megindulnak kifelé keresni az elkövetőket. Ekkor az Apache-csal megkerülhetjük őket, és kilőhetjük a bázison lévő rakétás kocsit. Ne törődjünk a Hind-el, nem fog tudni sok kárt tenni az Apache-unkban ezalatt. Ezt követően támad-javít körökkel, vagy a 3 tank + 4 légvédelmissel rájukronthatunk.

Joint Task Force Segédlet 18. rész

Silent Hope hadművelet (18-irq-3)



O'Connell (OC) mellé válasszuk Medic-et (M) és Mesterlövészt (S).

Ez a pálya közepensen nehéz. Lesz benne egy többfrontos páncélos támadás, de szerencsére a hidaknál civil járművekkel kiblokkolható.

Gombolkozzunk be, adjunk OC-éknek RPG-t, majd induljunk meg a tüzérség, T55, gerillák és Hind felé.

A három tüzérségi ágyú megsemmisítését követően Hind, T55-ösök fognak megindulni a két célpontunk felé. Vigyük a légvédelmi kocsikat is.

Vigyázzunk a terepre, mert hajlamos elakadni az RPG.

A város északnyugati részében és a két célterület között félúton tüzérség várható. A palota körül T72, T55, kettő BMP-2 és RPG-s gerillák lesznek.

Közben a többiekkel sunnyogjunk el a déli pályaszélen kelet felé, ahol lesz egy leszállópálya.

Takarítsuk ki a környéket, de mielőtt elfoglalnánk a célpontokat, barikádozzuk el a folyón lévő három hidat civil járművekkel, és vigyük a közelükbe a légvédelmi kocsijainkat. Arra ügyeljünk, hogy a nyugati hidat csak azután barikádozzuk el miután a TV-s kocsi áthaladt, különben ottragad és könnyen sérül a jövendő támadásokban. Ugyanez igaz arra az esetre is, amikor majd meg kell őket menteni az északnyugati fennsíkon. Visszafelé nyissuk ki a barikádot, különben szintén ők is ottragadnak.

Gyárkatasztrófa
Vigyünk oda a három, egy személyes és begombolt dzsipet, és pozícionáljuk úgy, hogy a mérgező ködön kívül álljunk le. Menjünk be a dolgozókért és óvatosan ültessük be a dzsipekbe. Majd aztán pucolás vissza a reptérhez. Ha jól pozícionálunk, nem kell gázmaszk sem. Ügyeljünk, hogy így nem fogjuk tudni elvinni az összeset egyszerre, mert a civil nem fog a géppuskás ülésbe ülni.

Mentsd meg a stábot

Kommandózzunk oda a célhelyre és mentsük meg stábot. Hagyjuk, hogy a TV kocsi átjusson a blokádon.

A megmentés után gyorsan zárjuk le a hidakat és helyezzük el a középsé régióban a légvédelmi kocsijainkat. Hind-ek, Wherewolfok, dzsipek, gyalogosok, T72-k, BMP-2-k és T55-ők várhatók. Ezeket utána kényelmesen le-RPG-zhetjük. A helikopterek ellen pedig álljunk a követségtől északra fekvő útra, onnan hárman kényelmesen leszedik a támadókat.

Emlékeztető: A tankokból S-sel lőjük ki a toronygéppuskást, így sokkal később vesznek észre minket. Elég kitartással a dzsipekből is kivarázsolhatunk mindenkit, ha kézifegyverekkel rájuk támadunk (csak S-sel támadva hajlamos 1-2 benne maradni és nem kibújni).

Foglaljuk el a kiképzőtábort

furgonok, tüzérség, rakétás tüzérség, RPG-s és AA-s gerillák lesznek. A rossz láthatóság miatt kicsit nehéz dolgunk lesz. Akit lehet, csaljunk a hídhoz. Vigyázzunk, a rakétás tüzérség elér a folyón túlra is. Ha nagyon nem boldogulunk, próbáljunk meg lopakodó bomobázót kérni a kiképzőtáborra.

Ha kilőttük a furgonokat, óvatosan foglaljuk el a tábort.

Sikeres küldetés!

2010. augusztus 23., hétfő

Joint Task Force Segédlet 17. rész

Quick Wind hadművelet (17-irq-2)



O'Connell (OC) mellé válasszuk Medic-et (M), Mesterlövészt (S) és azt, akit negyediknek képeztünk ki két pályával ezelőtt: nálam Kommandós (C).

Ez a pálya a közepesnél kicsit. Ki kell védenünk egy gyalogos-dzsipes támadást, majd 20 perc alatt meg kell támadnunk négy rakétaindító helyet, melyet T72-esek és zsilkák védenek. Tudunk azonban zsákmányolni 2 zsilkát, jó helyre kell állni az egységekkel és jól kell időzíteni.

Szálljunk ki a hősökkel és fegyverezzük fel őket RPG-kkel. A javítós kocsit és a gyalogságot mozgassuk a két L alakú épület mögé.

Mentsd ki az ENSZ csapatokat

A délkeleti régióban van néhány ENSZ katona, két üres zsilka, de mögöttük közvetlenül 4-4 személyzet. A zsilkák megóvásának trükkje az, hogy a kapu két falából OC és C gránátot dob a zsilkák mögé, miközben S és a másik négy mesterlövész leszedi az életbenmaradtakat. Trükkös tud lenni, mert néha a gránátdobáshoz elkezdenek mászkálni, illetve nem mindig sikerül kilőni mindenkit. Többször is kellhet próbálkozni, mire sikerül. Az északabbra lévő csoport közé, mígy a déliek elé lehet jól dobni. Elvileg a maradékot már a S és a 2-2 mesterlövész már le tudja szedni.

Verd vissza a támadást

Vegyes arzenál fog támadni minket: T72, BMP-3, zsilka, önjáró löveg, dzsip, RPG-s fickók, Hind. Igyekezzünk a tankok elé csalni a zsilkát és a Hind-et, s a többieket az Apache már el tudja intézni. A pálya későbbi részén viszont már lesznek AA rakétás muksók. Az ellenség az autópályánál a két épület körül kolbászol.

A civil kocsikkal esetleg el lehet barikádozni az autópályától nyugatra eső városrész előtti zónát. Barikádozzunk az olajkutak közötti homokzsákok közé, illetve a keleti részben a pálya - benzinkút, benzinkút - gyárfal közé.

Ha az autópályán kilőttünk szinte minden T72-t, akkor megindul az ellentámadás hasonló összetételben. Meg kell akadályozni, hogy felhajthassanak a délnyugati városrészbe. T55, BMP-3, dzsip, RPG-s és AA-s gerilla várható. A barikád mögött szépen ledarálhatjuk őket S-sel és az Apache-csal. Használjuk a kényszerített tüzelést, hogy spóroljunk a rakétákkal későbbre.

Arra vigyázzunk, nehogy a gyalogos egységek mégis eljussanak a célterületre.

Pusztítsd el a rakétakilövőket 30-percen belül.

Négy darab kilövő, kettő - kettő a keleti és nyugati oldalon zsilka, Hind-24 T72 és tüzérségi támogatással.

Próbáljuk meg elcsalogatni a Hind-et az Apache-csal a légvédelmünk elé. Megpróbálhatunk utána támad-javít köröket az Apache-csal, de ki fogunk futni az alap készletből. Kommandós támadás lehetséges, de körülményessé tud válni, mivel a terep miatt rossz a láthatóság.

Akár ketté is oszthatjuk tankos csapatunkat, és párhuzamosan haladhatunk északi irányba.

Vagy Apache-csal koncentráltan támad-javít köröket játszunk. Először fogjuk fel az AA rakétákat (2-t kibír), utána a zsilkát lőjük ki (1-gyel elbánik). Utána jöhet a SCUD és a tankok.

Az első pár SCUD kilövése után érdemes feljebb költözni a javító egységgel.

Ha kezdünk kifutni az időből, érdemes megfontolni egy közvetlen támadást tankjainkkal: 2 Abrams és 6 légvédelmis sérülések árán, de el tudnak bánni az őrzőkkel.

Joint Task Force Segédlet 16. rész

Quick Wind hadművelet (16-irq-1)



O'Connell (OC) mellé válasszuk ki a Medic-et (M) és a Mesterlövészt (S).

Ez a játék legnehezebb pályája.

Kísérd a limuzint.

Ez a küldetésrész kommandózva nagyon nehéz. Épp, hogy elég RPG-nk lesz és géppuskatűz fog érni minket.
Ehhez szedjünk ki minden hőst a járműből és lássuk el őket RPG-kkel. Kezdjünk el rohanni a cél épület felé. A célépülettől délre és északra egy géppuskás dzsip, majd délről egy BMP2 és három dzsip, végül északról mégegy dzsip fog ránk rontani. A cél a járművek minél hamarabbi kiiktatása, hogy a limuzin minél kevesebb nagykaliberű tüzet kapjon. A visszaút már sima. Ezt a részt valószínűleg sokszor fogjuk újrapróbálni, mivel a BMP-2-höz 4x150 tűzerő kell sajnos, valamint az RPG mellémehet. Ha elintéztük a főbb támadókat, a limuzun visszatér a követségre. Ha nagyon sérülnének hőseink, terelésnek oda lehet vinni az egyik dzsipünket begombolva.

A követséggel ezután nem kell törődni, elvileg fel tudják tartóztatni a támadóikat. De a légvédelmet hagyjuk ott.

Semmisítsd meg az légelhárító rakétás kocsikat

A repteret egy T55, géppuskafészek és néhány gerilla védi. Érdemes odavinni a tankot odavinni a SAM-ek egyszerűbb elintézéséhez (kevesebb RPG fogy).

Induljunk a reptér felé, és lőjük ki a SAM kocsikat és gerillákat.

A reptér elfoglalása után azonnal rendeljünk három Apache-ot (egy kicsit várjunk, még megjön a pénz), amennyit csak bírunk. A későbbi konvojokat csak ezekkel tudjuk emberveszteség nélkül (bár komoly sérülések által) megállítani. A javító egységet úgy helyezzük el, hogy kényelmesen elférjen a helikopter javításra.

Északabbra, az épületek között két Hind 24 fog járőrözni.

Vegyünk 3 AA rakétát vagy készüljünk fel az AA kocsink használatához. Az Apache-okat tartogassuk akkorra, amikor megindul a hadoszlop. Vigyázzunk a hídnál eleve ott lévő három zsilkára, egy légelhárító ágyúra és javító kocsira. Elvileg légelhárító rakétás csávók nem lesznek.

A híd felé több T72 járőrözik.

Először a délebbre eső úton fog egy konvoj áthaladni, majd tőle északabbra másik kettő, végül délebbre 2 teherautós 2 zsilkával. Csak kb. 1 percünk lesz a konvoly megindulásáig.

Próbáljuk az Apache-okkal először a zsilkákat támadni, utána a teherautókat. A T55-ösök maradjanak legutoljára. Elvileg meg lehet próbálni besegíteni a földről RPG-kkel, de nagyon nehéz a mikromenedzselése. Az Apache-ok elvileg képesek rá. Arra ügyeljünk, hogy nem lesz időnk javítani a két hullám között, ezért a kevésbé sérült Apache-csal támadjuk a következő zsilkát. Ügyeljünk a lőszermennyiségre is, két támadás között menjünk vissza tápolni.

Sűrűn mentsünk!

Ha jól időzítünk és felváltva javítani küldjük az Apache-okat, megtisztíthatjuk a híd környékét a zsilkáktól a konvoj előtt.

Tisztítsd meg a túlsó partot

Ha végeztünk a konvojjal, onnantól sétagalopp. A híd túlfelén lévő egységeket kell megölni. Vigyázzunk a SAM kocsira, három T72-tankra, kettő zsilkára, egy Hind-re és gerillákra. Ide már hőseinkkel menjünk csak. Érdemes felvinni hozzájuk pár RPG-t tartalékba.

Sikeres küldetés!

Joint Task Force Segédlet 15. rész

Fiery Star hadművelet (15-col-3)



O'Connell (OC) mellé válasszuk ki a Medic-et (M) és a Mesterlövészt (S). Attól függően, hogy korábban kit neveztünk ki, válasszunk ki plusz egy embert. Én egy Kommandóst vittem (K). A kommandóst neveljük a nehézfegyverek és a regeneráció irányába először.

A pálya az átlagosnál kicsit nehezebb a rengeteg fűben rejtőző ellenfél miatt.

A kezdő támadást követően menjünk a keleti ösvény irányába, és foglaljuk el a repteret. A reptér déli végét gerillák és légvédelmi ágyú védi. A reptér északi végét BMP-3 védi a szokásos gerillákkal.

A reptér elfoglalását egy tucat gerilla és Hind ellentámadás követi. Mivel biztosan nem lesz még AA rakétánk, rendeljünk egy légvédelmi járgányt. Próbáljuk meg a repteret nem elveszteni, mert újabb erősítést hív a gép. Ez az ellentámadás a pálya legmacerásabb része. Igyekezzünk az RPG-s csávókat kiiktatni, hogy ne sérüljön az AA járgány - szükség lesz a HP-re a helikopter ellen.

A megjelölt opcionális helyen egy üres javítókocsi van némi gerilla kísérettel. Menjünk oda, de figyeljünk az erdőben rejtőző gerillákra útközben. Ha kitakarítottunk a javítókocsiig, vigyük a dzsipjeinket és a javító kocsit a reptér biztonságos szegletébe. (Mivel nincsenek mérnök a javítókocsiban, rendeljünk egy párat, ha javítgatni szeretnénk vagy RPG-t venni.)

A kiképzőtábort ket tucat gerilla (!), BMP-3, dzsip, Hind védi. Érdemes a déli oldal felől kerülni. Van itt még egy nagyon lesérült T55 amit meg lehet javíttatni a szerelőkocsi odavitelével. Találunk ott még RPG-t és AA rakétát is. Vigyázzunk, mert a gerillák csapatostól megindulnak, ha megtámadjuk őket. Esetleg vigyük oda a légvédelmi járművünket is (de óvjuk az RPG-sektől).

Végezz a menekülő tábornokkal

A tábornok kishelikopterre fog szállni, amint megközelítjük a helyzetét. Érdemes AA kocsit odavinni. Figyeljünk az Wa50 Wherewolfra, T90-re és a tüzérségre itt. Ne a hegyen lévő átjárónál keljünk át, mert nem fogunk a menekülő útjába érni, hanem kerüljünk nyugat felől. Sajnos 1 AA kocsi nem elég, ezért vigyünk legalább egy páncélozott dzsipet.

A nyugati falut Wa50 Wherewolf (a Harrier párja), aknavetők, légvédelmi ágyúk, gerillák, dzsipek, T90-es védik. Ha megközelítjük, három teherautó fog elindulni, amit próbáljunk meg le-RPG-zni (2 x 150 vagy 2 x 187.5 kell). A falu közepére érve újabb helikopteren gerillák, T90 és BMP-3-asok személyében jönnek.

Amint megtisztítottuk mindkét labort, az északnyugati kastélyba kell feljutni. Útközben tüzérség, gerillák, Hind 24, valamint üres BMP-3 lesz. Érdemes a folyó déli partjáról megaprítani a tüzérséget. Itt lesz majd egy BMP-3, valamint felszerelés, amiből RPG-ket és a Hind legyőzéséhez AA rakétát tudunk felvenni. A palotát gerillák, mesterlövészek, Wherewolf és T90 védi. A kacskaringós út miatt nem lesz jó rálátásunk a palotára.

Amint feljutottunk a palotához, sikeres küldetés.

Joint Task Force Segédlet 14. rész

Fiery Star hadművelet (14-col-2)



O'Connell (OC) és Oakley (OA) mellé válasszuk ki a Mesterlövészt (S).

A pálya közepesen nehéz a sok T90, gránátvető, gerilla és BMP-3, az orvos hiánya, valamint a terep beláthatósága miatt. Használjuk ki az öngyógyító képességüket, illetve néha vonuljunk vissza a reguláris medic-ünkhöz.

Ügyeljünk a sekély vizes résznél felbukkanó milicistákra. A folyón lesz egy üres PT hajó. S-sel együtt araszoljunk előre és ritkítsunk. A délkeleti faluban RPG készlet, a térkép délkeleti csücskében egy üres BMP-3 található.

A falu kitakarítása után foglaljuk el a repteret. néhány gerilla és egy dzsip védi.

A cél faluban gránátvetők és BMP-3 egységek állomásoznak, ráadásul a terep sem nekünk kedvez. Óvatosan haladjunk. Ha szerzünk egy páncélozott dzsip-et, könnyebb lehet a gerilla áradatot lenyomni.

Az északi tábort kettő T90-es, három BMP-3, tüzérség, légvédelmi ágyú és gerillák védik. Centiről centire mesterlőjük le akit csak lehet. (A T90-esnek 3 RPG, a BMP-3-nak 2 OC+OA RPG elegendő.)

Amint megnéztük a célpontokat, sikeres küldetés. Búcsúzzunk el Oakley-től.

Joint Task Force Segédlet 13. rész

Vigilant Arms hadművelet (13-col-1)



O'Connell (OC) és Oakley (OA) mellé válasszuk ki Medic-et (M) és a Mesterlövészt (S).

Ez a pálya közepesen nehéz. Sokat fogunk araszolni a T72-ők, bunkerek, tüzérség és zsilkák miatt, amelyeket sajnos a felszíni görbületek miatt gyakran nem fogunk meglátni időben.

A pálya legelején a csónakokkal nagy ívben kerüljük, és ne egyenesen a leszállóhely felé induljunk a PT hajó miatt. A Harrier-rrel kényelmesen elintézhetjük őt és a Hind-et. A reptérnél kapunk ajándékba egy üres T90-est és felderítő helikoptert. A part mentén lesz továbbá egy üres T72 is.

A reptér átvétele után óvatosan haladjunk a célterület felé. Tisztítgassuk meg a terepet.

A megfeneklett teherhajóhoz is kicsónakozhatunk, de számítsunk gerillákra és lőszerre. A Harrier-ünket pár helyen, ahol nincs légvédelem, kényelmesen bevethetjük a tankok ellen: a gépágyúval előbb-utóbb felaprítja azokat.

Fogd el a gerillaparancsnokot

A dombtetőn lévő bunkerek megtisztítására remek a Harrier, de vigyázzunk a légvédelmi egységekre ugyanitt, valamint a célbunker környékén lévő Ka 50 Wherewolf-ra, ami könnyen elpusztíthatja a Harrierünket.

Ha elintéztük a bunker körüli T72 és zsilka védelmet. A tábornok menekülőre fogja az északi úton. Őt már könnyű kilőni, csak érkezzünk időben. A Harrier itt is kényelmes munkát tud végezni.

Megjegyzés. A saját cirkálórakéta hajlamos ezen a terepen jóval mellé lőni.

Joint Task Force Segédlet 12. rész

Enduring Forge küldetés (12-afg-4)



O'Connell (OC) és Oakley (OA) mellé válasszuk ki Medic-et (M) és a Mesterlövészt (S).

Ez a pálya nagyon egyszerű, főleg ha OC-éket felfejlesztettük. A barlangban T55-ők, dzsipek és milicisták lesznek, bőséges RPG utánpótlással. A délkeleti tisztásra érve plusz csapatot kapunk.

Általánosságban vigyázzunk a szűk átjárókkal, mert a túloldalon szinte biztos, hogy ellenséges egységek lesznek. Érdemes teljesen körbenézni a lőszer és az üres T55 miatt. Courtland-nél ne felejtsünk el képességeket kiválasztani.

A rakétasílóhoz érve vigyázzunk, mert a sarokban gránátos csávó lesz.

Joint Task Force Segédlet 11. rész

Ghost Promise küldetés (11-afg-3)



O'Connell (OC) és Oakley (OA) mellé válasszuk ki Medic-et (M) és a Mesterlövészt (S).

Ez a pálya relatíve könnyű, csupán két nehezebb pont van:

  • Az első, fennnsíkon lévő báziska elfoglalása után milicisták rontanak ránk, melyek közül 2 AA rakétáját megpróbálja majd elsütni az utánpótlás helikopterünkre. Őket S-sel szedjük le amilyen gyorsan csak tudjuk
  • A reptér végére SAS csapat fog leszállni, de esélyük sem lesz a pár tíz másodperc múlva odaérkező zsikla miatt. Igyekezzünk a trigger előtt terepjáróinkkal felvenni őket és gyorsan kihátrálni a reptéri bázisról. A megközelítés és problémás lehet, mert a reptérre vezető úton gyakran T72-k és zsilkák szoktak tanyázni.


Menekülj a rajtaütésből

Óvatosan a kocsikkal óvatosan kanyarodjunk az ösvény elé vigyázva a tankok lőtávjára.
Menjünk fel bázishoz és likvidáljunk mindenkit. A katonák nagy részét tegyük biztonságos távolságba, foglaljuk el a BMP-2 és az AA ágyút. S-sel áljunk készenlétbe az északi útnál és szedjük le az AA rakétás fickókat, amint lehet. A BMP-2 segíthet, de vigyázzunk az RPG-sekre és a BTR-80-asra. Egy szállító helikopter 6 ellenséget fog hozni, őket a légvédelmi ágyúk menet közben el tudják intézni.

Ha megvagyunk, könnyen elfoglalhatjuk a leszállópályát, viszont ügyeljünk a tüzérségi ágyúra és T55-re. A nagy reptér északra van, de útközben több T55, BTR-80 és zsilka fogja nehezíteni a dolgunkat. Érdemes a leszállópályánktól délnyugatra eső dombon elfoglalni a tüzérségi ágyút. A leszállópályán lesz egy sérült üres T55. Érdemes egy javító járművet rendelni, hogy bőséges RPG utánpótlást kapjunk. Ügyeljünk majd a Hind 24-re is.

FONTOS: Úgy néz ki, ezen a pályán is jöhet cirkáló rakéta OC-re!!!

Mentsd meg a SAS-okat

Az SAS leszállását akkor váltjuk ki, amikor áthaladunk a reptérre vezető dombok között. Érdemes az előtte lévő T55-ök, zsilka, BMP-2 és utasaik elintézésére. Ültessük be OC-jéket a kezdeti dzsipjeinkbe, és kivétlelesen hadjuk kint a géppuskást. Induljunk meg a reptértől délnyugatra eső sziklavonal mentén, közben intézzük el a mesterlövészt és dzsipet ami erre található. Hatoljunk be a bázisra a 6db SAS irányába és menjünk közel. Azonnal fele-fele arányban ültessük be őket a dzsipjeinkbe, majd hátráljunk ki a reptérről, s végül vigyük őket biztonságba. Érdemes az RPG-iket elkérni.

Foglald el a repteret

A reptéren több Zsilka, T55, milicista, dzsip, rakétás kocsi, mesterlövész és a fenti Hind található. A Hind ellen sajnos több AA rakétára lesz szükség. Óvatosan takarítsuk ki a repteret.

Ezután a küldetés az egyik közeli barlangbejárathoz irányít, amit géppuskás, aknavetős és milicisták védenek. Hatoljunk be a barlangba és intézzük el a bentieket is.

Sikeres küldetés.

2010. augusztus 20., péntek

Joint Task Force Segédlet 10. rész

Urgent Arms küldetés (10-afg-2)



A kantinban O'Connell (OC) mellé válasszuk Medic-et (M) és a Mesterlövészünket (S).

Ez egy viszonylag nehezebb pálya, ezért érdemes lelkileg felkészülni:

  • A börtönben elég sok rab lesz, és amikor beérünk a központi épülethez, gyorsan le kell lőnünk a cella előtti rosszfiút, miközben bentről és az épület külső sarkai felől erősítés fog ránk rontani
  • Vannak civil járművek, és el lehet torlaszolni a bejáratot, de valószínűleg Cobra 11 lehanása előtt pont az előtte tartózkodókat fogja szétlőni, a barikáddal együtt.
  • Cobra 11 le fog zuhanni, érte a térkép új északi régiójában Pickett páncélosaival kell elmenni, miközben a célterület környéke tele lesz milicistákkal, dzsippekkel és T72-essel. Ezen felül valakinek ki kell majd szállnia és személyesen bemenni az erdőbe Cobra 11-ért, majd spuri vissza az északkeleti biztonságba.
  • A tábort egy rakétás kocsi fogja célba venni, amit RPG-s milicisták és T72 véd majd. Ügyesen le kell lőni a gyalogságot és kiiktatni a rakétást a hátsó ösvény segítségével.


Fékezd meg a lázadást

Szálljunk ki a járművekből hőseinkkel, és mindenki kapjon RPG-t. A börtön előtti régiót RPG-s, gránátos milicisták, dzsip és BMP-2 védi. Óvatosan közelítsük meg a börtönt, mert szinte minden épületében, és a törés mögött is egy rakás rab vár minket. A főbejáratnál BTR-80, géppuskafészek és aknavető van. Itt jól jöhet az APC-s támogatás, mivel a BTR-80 nem tud benne kárt tenni.

Érdemes az APC-nk kivételével mindenkit a délnyugati faluban elrejteni. Ott biztonságban lesznek, ha majd megindul az ellentámadás.

Igyekezzük kipucolni a helyet, de vigyázzunk, a központi épület bejárata elindítja a második fázist! Érdemes most elbarikádozni a bejáratot civil autókkal.

Amikor készen vagyunk. Menjünk az ajtóhoz, és azonnal szedjük le a cellaajtó előtti ellenséget, majd bánjunk el a többiekkel is. Arra is figyeljünk, hogy a főépület két oldaláról újabb támadók fognak jönni, hiába takarítottunk (szkriptelt). Ide vihetünk extra mesterlövészeket, hogy később a milicista hullámok ellen segítsenek.

Védd meg a börtönt

Érdemes az APC-t bevinni az első börtönudvarra, hogy segítsen a védekezésben.

Három hullámban T72-esek, BMP-2-esek és milicisták fogják támadni a börtönt. Ha elbarikádoztuk a bejárat környékét, jó esélyeink vannak.

Pickett hamarosan megjelenik északkeleten. Sajnos neki előbb az aknamezőt kell felszámolnia, csak úgy tud majd elindulni Cobra 11-ért. Megpróbálhatunk előre menni az északi pályavonal mentén, hogy közelebb legyünk a mentéshez. Használjuk bátran a füstöt és a kényszerített lövést a füstös célpontokra.

Eközben egy rakétás fog a börtöntől délkeletre lévő dombra felmenni, jelentős T72 és milicista kísérettel. Megpróbálhatjuk Picketékkel leszedni, de jó eséllyel tankot vesztünk. Másik alternatívaként OC-ék odakommandózhatják magukat és elintézhetik. Arra figyelni kell, hogy eközben továbbra is támadják majd milicisták a börtönt, ezáltal látóteret nyújtanak a rakétásnak!

Amikor Cobra 11 lezuhan mentsük meg őt Pickettékkel. FIGYELEM: ki kell menni hozzá gyalog! A célponttól keletre több RPG-s katona, T55 és BMP-2 lesz. Használjuk bátran a füstöt és a kényszerített lövést a füstös célpontokra. Ha nagyon lesérülnének a járműveink, ültessük át Picketet- beléjük, majd ő feljavítja.

Cobra 11-et szerencsére nem kell sehova beültetni. Vonuljunk vissza Picketékkel az északkeleti biztonságos részre.

Innen már csak azt a több tucat BMP-2-est, milicistát és T55-t kell elintézni, amik a börtön előtt kóricálnak. A stratégia lehet RPG-s vagy tankos is. Csak ki kell osonnunk újabb RPG adagért a délnyugati minibázisunkra. Esetleg vessünk be pár légicsapást is.

Küldetés teljesítve.

Joint Task Force Segédlet 9. rész

Inverse Harvest küldetés (09-afg-1)



Rövid, de igazi kommandós küldetés, amin csak O'Connell (OC) vesz részt tisztjeinkből. A közepesnél egy kicsit nehezebb pálya az alábbi három okból:

  • A túszok lelövésének megakadályozása nehézkes tud lenni. Nem mindig tud az ember időben berohanni.
  • Az olajtartályokat fel akarja majd robbantani egy fegyvertelen furgon, ha elég gyorsak vagyunk, még a kerítés közelében ki tudjuk lőni egy RPG-vel, minimális kárt okozva.
  • A szállítóhajó és a közeli radarállomás aknavetősöket tartalmaz, s a milicisták megindulnak, ha megtámadjuk őket.


Mentsük meg a túszokat

Óvatosan, az egyetlen medic-ünkre vigyázva hatoljunk be a lépcső tetején lévő épületbe. Elegendő, ha csak OC-t küldjük be. Simán elbánik az ott lévő öt milicistával. Hatástalanítsuk a kommandóssal a bombát.

Tisztítsuk meg a platformot a híd előttig.

Itt mentsünk.

A túszok kiszabadítása nem egyszerű, nem lesz időnk és helyünk az ajtóból eszedegetni a rosszarcúakat odabent. Előbb-utóbb be kell rohanni. Sajnos ez kicsit próba szerencse, de megoldható veszteség nélkül. Mentegessünk.

Ha mindenki megvan, kísérjük a túszokat a helikopterig, majd egyesüljünk az új csapattal. Adjunk OC-nek egy RPG-t. A mesterlövészekkel előre lassan haladjunk a szárazföldre vezető hídon. A két oldalt közvetlen tározó tetejéről szedjük le a ellenséget. A híd lejárata körül egy több géppuskás furgon járőrözik, és esélyes, hogy néhány milicista felrohan a hídra. Érdemes kicsit visszább vonulni, mert a furgonok a partra is kihajthatnak.

Biztosítsd a silókat

FIGYELEM: nagyjából a hídról való lelépcsőzés indítja a furgonos támadást. Próbáljuk meg OC-vel átrohanni a telepen, és lőjük ki a kocsit, amint az befordult a kerítésnél (egyébként tutira mellélő OC). A silók így nem robbannak fel, csak megsérülnek.

Keresd tovább Novikovot

A délkeleti szigetcsúcson lévő helikopter leszállót is ki lehet takarítani a milicistáktól.

Ő az északi teherhajó gyomrában lesz. Óvatosan tisztítsuk meg a környékét, sok a milicista és néhány géppuskás furgon is várható. Elvileg OC és a két mesterlövész kényelmesen el tud bánni velük. A gránátvetősök a hajó melletti két bejárat környékén, illetve a tengerbe kinyúló móló végén találhatóak.

Gyógyuljunk fel és óvatosan menjünk be a hajó gyomrába, és intézzük el az ottani milicistákat.

Sikeres küldetés.

Joint Task Force Segédlet 8. rész

Ethernal Guard küldetés (08-bos-4)



A kantinban O'Connell (OC) mellé Oakley-t (OA) fogjuk kapni. Válasszuk ki a Medic-ünket (M) és a Mesterlövészünket (S).

Ez a pálya sétagalopp lesz az előzőhöz képest. Három általános megjegyzés tartozik ide:

  • A mesterlövészünk itt nagyon hasznos lesz. Számtalan épületben rejtőzik ellenséges milicia és mesterlövész. Óvatosan araszolgassunk
  • A repülőtér elfoglalása után találkozónk lesz északon, ahol Pickett csapata fog felbukkanni, de egyelőre nem irányíthatjuk őket. Ha elég gyorsak vagyunk időben odeérhetünk arra a parkos területre, ahol T72, önjáró tüzérség és milicisták találhatóak, és leszedhetjük a T72-t és a milicistákat annyira, hogy a kint csücsülő tank személyzet nem hal meg. Ha nem sikerül, ez a veszteség nem számolódik el a milyenkként.
  • A délkeleti híd környékét időben tisztítsuk meg, valamint vigyük oda a tankokat, mielőtt Cobra 11-et kiszabadítanánk, ugyanis a hídon több T72 és milicista fog áthaladni, amikkel az új rakétás kocsijaink nem fognak tudni elbánni. Szóba jöhet még barikádozás is, de vigyázzunk, hogy nehogy a rakétások a barikádot szétzúzzák.


Foglald el a vasútállomást és Lődd ki az orvlövészeket

Megjegyzés. Néha a orvlövészes mellékküldetés nem indul be, hogyha túl gyorsan kilőjük a mesterlövészeket, mielőtt észrevennének minket. Ilyenkor muszáj újratölteni.

Szálljunk ki a hősökkel a járművekből és mindenki kapjon RPG-t. Tisztítsuk meg a vasútállomástól délre eső területeket, majd foglaljuk el az állomást milicisták és T72-vel szemben.

Találkozz a páncélosokkal

Pickett fog visszajönni 3 páncélossal. Ahogy már fentebb írtam, ha jó ütemben érünk a megadott parkba, van esélyünk az ottani T72 és milicisták közül annyit kilőni, hogy a tankosok megússzák, de ez az esély minimális. Amint legyűrtük őket, vigyük biztonságba a tankokat begombolkozva a leszállópályához. Vigyázzunk, mert a templom környékén BTR-80 és milicisták valószínűek.

Arra vigyázzunk, hogyha a löveg melletti épületbe megyünk be, az egységeink hajlamosak rá pazarolni az RPG-jüket. Viszont a nyílt terepen kevés esélyük van. Párszor neki kellhet majd futni. Ügyeljünk továbbá az új rakétás kocsikra, mert ha ott tanyázunk a tüzérség mellett, game over.

Pusztítsd el a rakétatüzérséget

A jelölt ponton T72-re, BTR-80-ra, milicistákra és a két rakétakocsira számíthatunk. Óvatosan közelítsünk, mert ha más ellenségek meglátnak útközben, nekünk annyi.

Megjegyzés: Mint minden tüzérségnek, a rakétásoknak is van egy minimális távolsága, ahová nem tudnak támadni. Ha lehet, érdemes ide belépni, és a védőket innen elintézni ködülöttük.

FIGYELEM: Arra is ügyeljünk, hogy amint elfoglaljuk a TV állomást, az újonnan megjelenő délkeletí hid közelében megtámadhatják a mi kapott rakétásainkat, valamint a hídon át több T72 és milicista fog áthaladni. Lehetőleg készüljünk oda előre tankjainkkal vagy barikádjainkkal. A folyó közelében található néhány milicista, akik megtámadhatják a majdan megjelenő rakétásainkat. Pucoljuk ki őket, mielőtt bemegyünk a stúdióba.

Megjegyzés: előfordulhat, hogy miközben a civil járművekkel a hídhoz megyünk, a stúdió mellőli két BTR-80 elindul délnek megtámadni őket. Ha jó helyre tesszük Pickett-éket, később a TV ostrom kényelmesebb lesz.

Miután kiiktattuk, a TV stúdióból kell kiszabadítani Cobra 11-et. A stúdió körül BTR-80-ak, milicisták és tüzérség lesz. A támadás során megeshet, hogy a tüzérségi lövegekből kiszáll a legénység. Ha elintézzük őket is, máris lesz két saját lövegünk (viszont túlerőt jelenthetnek, ezért csak óvatosan). A folyópart mentén is felállíthatjuk őket, de sajnos nem fognak kellően beérni a gócpontokhoz. Ha nem akaródznának kiszállni, odaküldhetjük a saját APC-nket, majd az előző pályához hasonlóan kezdjük el amortizálni addig, amíg kiszállnak.

Gyűrd le az ellenállási gócokat

Az MRLS-ekkel haladjunk előre, de készüljünk, mert egy T72 és dzsip hátba támadhat.

A gócpontokat T72-esek, BTR-80-asok és milicisták védik. A rakétás egységeinkkel ez könnyen megy. Arra figyeljünk, hogy az északkeleti palota előtt több T72, milicista és két tüzérségi löveg található. Tisztítsuk meg a terepet és menjünk be az épületbe.

Sikeres küldetés.

Joint Task Force Segédlet 7. rész

Infinite Response küldetés (07-bos-3)



A kantinban válasszuk O'Connell (OC) mellé a kiképzett Medic-ünket (M) és Mesterlövészünket (S).

Készülj a rajtaütésre

Ennek a pályának az eleje az egyik legnehezebb az egész JTF alatt: támadás fog érni minket BTR-80, T72 és Zsilka hadosztályok személyében északról, valamint gerillák és BMP-2 a tábortól nyugatra eső lejtő felől.

Megjegyzés: ha eddig mindent a segédlethez hasonlóan csináltunk a karakterfejlesztést illetően, akkor mindhárom hősünknek minden képességének meg kell lennie. Ez nagyban megkönnyíti az első védekező játékrészt.

Azonnal mentsünk, s az egységeinkkel dobassuk el az RPG-ket. Gomboljunk be mindenkit, majd amennyire lehet, fekve vonuljunk vissza a dél-délkeleti bázis régióba. A javító egységet is vigyük egy kicsit beljebb. A kilátóban lévő egységeket is szedjük ki és vigyük biztonságba.

Ha elrendezkedtünk, mentsünk egy rendeset!

A nyugatról érkező APC-s támadás ellen vezényeljük ki három kis felderítő helikopterünket és egy Apache-ot. Onnan csak egy támadás fog jönni, úgyhogy amint végeztek, az Apache átirányítható a szembeni védőcsoporthoz.

Megjegyzés: S-sel, amikor lehet szedjük le a tanktornyokban lévő fickókat, hogy ne tudják használni a toronygéppuskákat a helikopterek ellen.

Érdemes a meglévő pénzből még Apache-ot rendelni, mert a frontális támadást nehéz lesz visszaverni. Általános stratégiaként az Apachok támadják a zsilkákat amint lehet, s a hőseinkkel igyekezzünk besegíteni. Miután a támadók légvédelmét kiiktattuk, a többi tank már kényelmes célpont az egységeinknek.

FIGYELEM: valahol az első támadás után délkeletről megjönnek a tankjaink. Őket azonnal gomboljuk be és állítsuk meg, mert belegyalogolnak a következő támadó oszlopba és legalább egyet veszíteni fogunk.

Nem könnyű rész, sok mikro menedzselésre lesz szükség. Időnként javítgassuk az Apache-okat is.

Ha sikeresen visszavertünk kb. 2 BTR-80, 6 T72-őt és 2 Zsilkát fellélegezhetünk. Innentől a pálya gyakorlatilag sétagalopp, csak néhány helyen kell majd egy két dologra figyelni. Erről majd említést teszek alább.

Pusztítsd el a miliciát

Amint végeztünk a határvédelemmel. A szokásos tisztító stratégiával elindulhatunk a keleti célpont felé. A hegyekben légelhárító rakétás milicia van szétszórva, úgyhogy kommandóznuk kell. Arra is figyeljünk, hogy a falu utcáit több T72 és géppuskás dzsip fogja ellepni, valamint a házakban és a templomban is lesznek milicisták. Ez főleg az északnyugati régióban lévő bunkerek környékén tud gond lenni, mert a folyó túlpartján három önjáró tüzérségi üteg lesz ezeket majd később el tudjuk érni közvetlenül is.

FIGYELEM: ez az egyetlen pálya a játékban, ahol az ellenség hajlamos cirkáló rakétát küldeni OC-ékre! Főleg a fent említett tüzérség és a tőle délre eső bunker környékén, illetve majd később, a túlparton a vasúti vagonoktól délre eső területen. Legyünk óvatosak és sűrűn mentsünk, mert egy ilyen találat instant halál! Igyekezzünk a környező katonákat kiiktatni, hátha valamelyik szpotter.

Megjegyzés: mivel a milicistákat néha elég nehéz megtalálni, valamint korlátolt a pénz az elején, szükség esetén alkalmazzuk a gyorsmentés + műholdkép + gyorstöltés bugot az ingyen letapogatásért.

Hogy kiugrasszuk utasaikat, majd a terep megtisztítása után küldjünk rájuk egy Apache-ot, és a kényszerített lövéssel a gépágyúval addig aprítsuk őket óvatosan, amíg a személyzet ki nem száll. Elképzelhető, hogy hiába lőjük, egyik-másik csak nem akar majd kiszállni. Ez jobbára véletlenszerű.

Érdemes még most aknakereső felszerelést vásárolni valamelyik csapattagnak, mert amint végeztünk a faluban, a megnyíló új helyszínre vezető út a híd környékén aknázva lesz.

Pikett

Amikor nagyjából kitakarítottuk a falut, új terület nyílik meg három új célponttal. Pikett az új keleti régióban van, átlagos ellenállás mellett. Érdemes aknakeresőt vinni, illetve felkészíteni egy dzsipnyi katonát, hogy RPG-ket vihessünk szükség esetén az északkeleti akciókhoz. A falu szélén elég sok AA rakétás egység van. Tovább menve Pikett felé egy légvédelmi ágyú is. Tovább menve egy BTR-80 és féltucat milicista is az utunkba kerül.

Pikettől északra, a hid környékén lesz egy Hind-24. Őt AA rakétával vagy az Apache-jainkkal semlegesíthetjük.

Az aknák semlegesítéséhez használjuk az Apache-ok kényszerített tüzelési módját, hogy ne pazaroljuk a tankelhárító lőszerüket.

Pickettet beültethetjük az egyik M1A2 Abrams tankunkba, és érdemes nevelgetni, mert majd az afganisztáni börtönlázadós pályán ő fog segítségként megérkezni, és eléggé macerás tud lenni a vele való közlekedés azon a pályán. Alapból elég jó képességű, vele a tankjaink és járműveink kb 70%-kal jobban sebeznek és képesek gyógyulni. Figyeljünk itt is, mert az ellenség hajlamos légitámogatást kérni szegény Picketünkre.

Pusztítsd el a technológiát és Keresd meg a pilótát

A hídon való átkelés után számítsunk nehezen belátható terepre, milicistákra, BTR-80, BMP-2 és géppuskás dzsippekre. Némelyiknél AA rakéta lesz, úgyhogy óvatosan a helikopteres támadással. Ha elpusztítottuk az A-10-est, és kitakarítottuk a bányától délnyugatra eső falucskát, jön a következő fázis.

Semlegesítsük a légelhárítást

Az új északnyugati régióban lévő repteret pár milicista védi. A folyó mentén északra lesz bunker és milicisták. A vasúttól délre eső régióban több milicista, SAM üteg és T72 tank lesz.
Itt különösen ügyeljünk a fent említett církálórakétás támadások miatt. Ha korábban kiürítettük a parti ütegeket, most kényelmesen megszórhatjuk a radar környékét és a SAM járműveket.

Ha sikeresen megsemmisítettük a SAM-eket, miénk a reptér.

Foglald el az északnyugati bázist

A bázist Hind-24 helikopter, 2-3 BMP-2, 1-2 T72 és milicisták védik, valamint a tőle délre levő domb tetején egy légelhárító ágyú

Ha kiürítettük a délre eső folyóparton lévő tüzérségi ütegeket, vigyük őket a reptér közelébe, és kényelmesen szórjuk meg a bázis területét. Érdemes a javító egységet is elvinni a reptérig a folyamatos lőszerutánpótlás miatt. Emellett persze bekommandózhatunk RPG-sen. Ne feletkezzünk meg a helikopterről sem.

Ha kiiktattunk mindenkit, teljesítettük a pályát.

Joint Task Force Segédlet 6. rész

Noble Horizon küldetés (06-bos-2)



A kantinban válasszuk O'Conell (OC) mellé a kiképzett Medic-ünket (M) és Mesterlövészünket (S).

Megjegyzés: Általánosságban a pálya nagyrésze könnyű, kivéve a legvégén a hegyre való feljutást, illetve a reptér elfoglalása után bekövetkező tank támadást leszámítva.

Tisztítsd meg az elárasztott falut

A már megszokott taktikákkal pucoljuk ki az elárasztott falut. Készüljünk gerillákra, BTR-80-asokra, BRDM-2-esekre, BMP-2-esekre, csapatszállító helikopterre és T72-esekre. A falú elfoglalása után közvetlenül északkeletről egy T72-es, kettő BTR-80 és BRDM-2 várhatóak. Figyeljünk, mert egy Hind-24 helikopter is várható a felszabadítást követően, ha túlságosan északkeletre megyünk a térkép széléig. Nyugodtan odavihetjük a saját légelhárító lövegünket, aki biztonságosan leszedi a madarat (némi HP veszteség árán ugyan).

Itt találunk egy csónakot, amivel biztonságosan átkelhetünk a folyón, ha majd a reptért akarjuk elfoglalni, és nem kell majd körberohanni.

Megjegyzés: az itt található Ikarus 272 busz nem számít civil járműnek, úgyhogy barikádozásra nem alkalmas. A civil járművek folyamatosan látszódnak a térképen, míg a többi csak ha rájuk látunk.

Védd meg az ENSZ egységeket

Arra ügyeljünk, hogy a falu elfoglalása után azonnal megjelennek az ENSZ erők, amiket biztonságba kell gyorsan kísérni. Ha kitakarítottuk a falu délnyugati részét, kényelmesen a kiindulási pontunkra lehet irányítani az APC-ket.

Az ENSZ távozása után újabb térkép rész nyílik meg északon, ahol is az ott lévő kommandósainkkal kell találkoznunk, hogy megállítsunk egy konvojt. A kanyargós hegyi ösvényt gerillák, T55 és légvédelmi ágyúk védik. Vigyázzunk, mert az egyik a tetőn lévő ház mögött található.

Pusztítsd el a konvojt a hídnál

A konvoj akkor indul el, amikor megközelítjük a hidat. Itt a támogató T55 és négy szállítókocsi miatt érdemes a már ott lévő normál kommandósokat is RPG-zésre bírni. Arra figyeljünk, hogy néha a kísérő gerillák megtámadják a normál-kommandósokat a kiinduló pozíciójukban.

Zárd le a határt

A konvoly után az északkeleti régióban lévő határátkelőt kell kipucolni. Itt gerillák, bunkerek, BRDM-2, T55 és egy zsilka találhatóak. Lesz itt egy elfoglalható légelhárító rakétás jármű. A zsilkára ügyeljünk, mert nagyon jó lőpozícióban van, és RPG-vel nagyon nehéz lesz veszteség nélkül leszedni. Továbbá jó eséllyel légicsapást is fognak mérni ránk amint látótérbe érünk.

Ha itt végeztünk, óvatosan keljünk át a nyugati hídon. A felettünk lévő hegyen ugyanis helikopterek és tüzérségi önjáró lövegek vannak, amik elég messzire ellátnak.

Foglaljuk el a repteret.

Óvatosan közelítsük meg a délnyugatra lévő repülőteret is. A kiindulási pontunkból északkelet felé a saját lövegeinkkel felpuhíthatjuk az ott lévő gerillákat és zsilkákat, de ezek utóbbiak szeretnek elbújni. Itt potenciálisan érdemes bevetni cirkáló rakétákat ellenük. Visszamehetünk a falu északi részén lévő gáthoz, és az ottani csónakkal biztonságban délfelől meg tudjuk közelíteni a repteret. A közelben lesznek még BTR-80 és gerillák. A reptéren és a reptértől a délnyugati kis ösvény végén több RPG, molotov és AA rakéta található. A reptéren lévő SAM egységet a molotovokkal kiüríthetjük.

FIGYELEM: a reptér elfoglalása után, tőle kicsit északabbra egy völgyben négy T72-es és egy BMP-2 fog megjelenni. A pályán található civil járművekkel itt is elbarikádozhatjuk útjukat.

Arra is figyeljünk, hogy tankokat küldünk oda, akkor nagy valószínűséggel az ellenség légicsapást fog rájuk küldeni, ami garantált 1 tank veszteség. Ha netán mégis így támadnánk, figyeljük a térkép északkeleti részét, hogy mikor bukkan fel a támadó repülő. Ekkor gyorsan nyomjunk ködöt az egységeinkre, és elvileg a repcsi simán átrepül felettük.

Foglald el a hegytetőt

A hegyre való feljutás lassú móka lesz. Saját tüzérségünkkel, illetve ha már megjegyeztük, hol vannak a lövegek, cirkáló rakétákkal felapríthatjuk őket. Figyeljünk a hegy északi feljárójánál lévő helikopterre és a hegytetőn lévő néhány BMP-2-re. (A helikoptert OC jó eséllyel egy légelhárító rakétával le tudja szedni, de néha nem elég.) A tető környékén lesz még kettő SAM is.

A hegytető elfoglalásával teljesítettük a pályát.

Joint Task Force Segédlet 5. rész

Decisive Shield hadművelet (05-bos-1)


A kantinban O'Connel (OC) és Oakley (OA) kötelezően ki van választva, melléjük mindenképpen a Mesterlövészünket (S) vigyük! Ha jól fejlődtek, mindhárman regenerálódnak, így nem kell majd a képzett Medic-ünk (néha azért a normál medic-ekkel lehet őket gyógyíttatni.)

Foglald el a repteret

A pálya elején egy patak túlparjtán szerb katonákat és T72 tankokat látunk, némi géppuskás terepjáró kíséretében. A patakhoz közelebbi járművek üresek, tőlük távolabb állnak a katonák. A mesterlövészeinket jó helyre pozícionálva, és párossával a közelebbi ellenségeket kilőve megakadályozható, hogy bárki beszálljon ezekbe a járművekbe. Némi gyakorlás után megtalálható az a pozíció ahonnan lőni kell. Egy jó pozíció a közeli fás régió. A normál mesterlövészekkel párban, S-sel egyesével le tudjuk szedni az ellent. Arra figyeljünk, hogy az első lövés hatására elkezdenek a járművek felé rohanni. Érdemes a sniperek mellé OC-t is odarakni, és mindenkinél tüzet szüntess és feküdj módot bekapcsolni. Mentegessünk szépen.

Ha jól csináltuk, a gyalogos egységeknek annyi, már csak a másik T72-t kell kilőni vagy tankjainkkal némi HP veszteség árán, mivel se pénz, se RPG a kezdő csapatnál (OC beszállhat az egyikbe, így növelve a tűzerejét). A megtisztítás után. Foglaljuk el az új járműveket. Érdemes a civil járműveket is elfoglalni, mert később a radarállomás megvédésekor kiblokkolhatjuk az egyik lejtőt velük.

Evakuáld a falusiakat
A mellékküldetésben 3 ENSZ páncélozott csapatszállítót kell majd a térkép legnyugatibb része felé irányítani. Ezt halasszuk el amíg ki nem takarítottuk a pályát a reptér környékén és azt a nyugati régiót. Ott kettő BTR-80 és egy bunker fogja őrizni a kijáratot, úgyhogy vigyünk RPG-t, és óvatosan egyenként szedjük le őket.

Foglald el a repteret
Miután átkeltünk, és elfoglaltuk az üres T72-est, óvatosan induljunk a reptér felé. Az utat gerillás bunker, a repteret két Zsilka és gerillák védik. A Zsilka miatt érdemes meggondolni egy páncélos támadást. Ha kitakarítottuk a repteret, ellenséges szállító repülő egy T55-öst,helikopterek egy-két géppuskás terepjárót fognak ledobni a reptérre. Ezeket intézzük el.

Semmisítsd meg a légvédelmi rakétákat és Vágd el a tápkábelt.
Ezekután a térkép 3 pontján lévő légvédelmi rakétás kocsikat kell majd lelőni. Elég sok HP-jük van, ezért többször kell majd RPG-ért fordulni. C4-et nem érdemes vinni, mert útközben több BTR-80 is felbukkan majd, amiket RPG-vel érdemes elintézni (OC vagy OA egy lövésből meg tudja csinálni elvileg).

A központi faluban egy BTR-80 és egy géppuskás terepjáró járőrözik, valamint bunker is van. Az északnyugati SAM helyszínen két RPG lesz. Az északi SAM és transzformátor állomást egy tüzérségi ágyú, gerillák, egy BTR-80 és egy T72 véd. Ha kiiktattuk az összes SAM-et, géppuskás terepjáró és BTR-80 fogérkezni helikopteren az transzformátor előtti északi útra.

FIGYELEM: ha teljesítettük mindkét opciót, a következő mellékküldetéssel az északra lévő radarállomás bunkerét kell elfoglalnunk kommandósainkkal. Ez egy picit nehéz, mert a bunkerbe ugyan be tudunk osonni, de az alsó szinten elég sok gerilla van ahhoz, hogy egy-két kommandósunk meghaljon az ajtófélfában. OC-ékat felvihetjük oda, de ha őrájuk bízzuk a feladatot, akkor nem fogadja el a gép a sikeres teljesítést. Esetleg OC-ékkel megpuhíthatjuk őket, és amikor már csak 2-en vannak, a normál kommandósokkal intézzük el a maradékot.

A radarállomást három T72-es és bunkerek védik, akik hajlamosak elindulni nyugatnak a kommandósaink irányába.

FIGYELEM: Az elfoglalás előtt igyekezzünk közel vinni civil és katonai egységeinket, mert hamarosan Zsilka és T72 támadás jön a déli és a keleti lejtő felől.

Igyekezzünk a civil kocsikkal időben eltorlaszolni a feljárókat. A kommandósainkat és a több járművünket igyekezzünk a legtávolabbra helyezni a feljáróktól, de ne az északi hid közelébe, mert arra két Zsilka járőrözik majd. Arra is vigyázzunk, hogyha a radarbázis közepére érnek egységeink, megindul a külső támadás zsilkákkal és T72-esekkel, emellett periodikusan katonák és géppuskás dzsipek fognak érkezni helikopterrel. Mivel szörnyű az járműveink útkeresése, elég nehéz őket jól bejuttatni a bázisra, és időben lezárni a rámpákat civil járművekkel. Szükség esetén zárkózzunk be tankok nélkül, majd kívülről intézzük el a támadókat.

Semmisítsd meg a maradék légvédelmi rakétákat

Az északi hídon járőröző két zsilkát a tankjaink könnyedén el tudják intézni. Kommandózva nem érdemes nekik menni.

Ha ledaráltuk a támadást, óvatosan induljunk RPG-sen felfegyverkezve át a hídon északra. A zsilkák mellet két T72-es, bunkerek, tüzérség és gerillák védik az utolsó SAM-eket. Őket már könnyen lenyomhatjuk mesterlövész+RPG kombókkal.

Ha sikerült, megnyertük a küldetést.

Joint Task Force Segédlet 4. rész

Crimson Harvest hadművelet (04-som-4)


A misszió megkezdésekor válasszuk ki a kinevelt Medic-et (M) és a friss Mesterlövészünket (S) O'Connell mellé (OC).

S esetében törekedjünk a középső, majd a jobb oldali képességoszlop feltöltésére. A középső oszlop nagyobb sebzést ad, míg a jobboldali az életerejét növeli. Fontos megjegyezni, hogy S ezekkel a képességekkel már tényleg egy lövésre leterít bármilyen gyalogos egységet, míg a sima mesterlövészeknek több lövés kell.

Ettől függetlenül igyekezzünk S-sel távolról leszedegetni a játék további részében az ellent. (Gyakran nem vesznek észre így minket, és nem kezdenek ránk rontani.)

Foglald el a zsoldostanyát

A küldetés elején kiszállunk a helikopterből, szüneteltessünk és azonnal mentsünk. Kapcsoljuk ki az RPG-k automata tüzelés funkcióját. Balról egy géppuskás furgon fog érkezni pár pillanat múlva, amit kényelmesen el tud intézni a kezdő társaságunk. Adjuk át a két AT-4-et OC-nek és M-nek.

Innentől kommandózunk. OC, M és S induljon a zsoldostanya felé lassan délikeleti irányba, és S, ha lehet távolról lője le az ellent. Koncentráljunk a gránátos zsoldosokra a hegytető felé menve. Amint közel érünk a helikopterhez, északkelet felől egy géppuskás furgon is felbukkan. A hegytetőn egy helikopter lesz, némi RPG és más készletek mellett. Vegyünk fel egy RPG-t S-sel.

Találd meg Akil Farah-ot

A hegytető felől induljunk el óvatosan a lejtőn északkelet felé a megjelölt célponthoz.
A faluban több gerilla, aknavető és géppuskás furgon található, meg némi RPG, készletek és egy üres BRDM-2. A falutól nyugatabbra egy található egy üres BMP-2 némi gerilla társaságában. Néha előfordul, hogy a gerillák beszállnak a BMP-be, ezzel esélytelenné válik az elfoglalása. Ezeket a járműveket szedjük fel a hátrahagyott katonáinkkal, illetve a faluban található többi RPG-t is.

Megjegyzés: Arra figyeljünk, hogy a járműveket az ellen messzebbről kiszúrja, mint a gyalogosainkat (akik OC képességének hála rejtőzködnek ekkorra). Inkább hagyjuk ezeket hátrébb.

Öld meg Akil Farah-ot

Megjegyzés: valamiért itt Cleveland-nek nem volt hangja, csak OC válaszolt normálisan.

A faluközpont megközelítésével kibővül a térkép, és a délre fekvő hétvégi ház lesz a célpont. Ezt a tőle keletre lévő falun keresztül tudjuk megközelíteni.

FIGYELEM: a házhoz vezető út megközelítésekor elindul a pálya végjátéka, és ellenséges egységek fognak lerohanni minket. Igyekezzünk közel vinni a maradék egységünket a kivonáshoz (minden élő katonát ki kell vonni a befejezéshez). A BMP-2 elég lassú, lehet, hogy ki kell majd szállni és gyalog odarohanni a kivonási ponthoz.

Egyelőre induljunk a következő falu felé, figyelve a gerillákra, géppuskafészkekre és aknavetőkre. A vikenháztól északra az útkereszteződésben egy BRDM-2 van (a hegyi ösvényt védi). Figyeljünk az RPG-nél, mert az emelkedő megfoghatja a lövést. Érdemes lehet visszamenni, és a hegyi úton északról megközelíteni.

A falut több gerilla, géppuskás furgon és egy BRDM-2 védi, valamint található itt egy üres T55 is. A ház elfoglalásakor a tankcsatánál jól jöhet, de hajlamos teljesen megsemmisülni (és veszteségként jelentkezik a kiértékelő képernyőn).

A ház felé a kanyarnál mentsünk.

Amikor elindulunk a ház felé, a közjáték után egy T55 és gerillák color fognak támadni. RPG-zzük le a tankot és lőjük le a gerillákat. Eközben a délkeletre eső felső úton vigyük egységeinket a délinyugati kivonási pont felé, óvatosan, mert útközben több gerilla is várható

Amint odaérünk a kivonási ponthoz: küldetés sikeres, bár az átvezető alatt páran meghalhatnak (ezt nem fogja veszteségnek számolni szerencsére).

A kantinban potenciálisan lesz egy kommandós, akit felvehetünk a tiszti állományba, de valószínűleg nem fogjuk használni a legutolsó (20.) pályáig, mert nem lesz hely.

2010. augusztus 19., csütörtök

Joint Task Force Segédlet 3. rész

3. Distant Sweep hadművelet (03-som-03)


A játék legelején nyomjuk le a szünetet, és azonnal mentsünk.

Védd meg a segélyszállítmányt

Ezen a pályán kapunk először Mesterlövészt (S). Hasonlóan a Medicünkhöz (M) őt is óvatosan az elejétől fogva vigyük és nevelgessük. A későbbi pályákon nagyon megkönnyíti majd a dolgunkat.

A tőlünk keletre található ENSZ segélykonvojt megtámadták. Hogy megmentsük őket, a hegyen lévő embernyi szélességű ösvényen kell átvágnunk és a védők segítségére kellnünk.

Megjegyzés: általában nagyon nehéz minden nem általunk irányított egység megmentése. A végigjátszás során az ő veszteségeiket nem vesszük figyelembe, ahogy azok meg sem jelennek a küldetés kiértékelésekor.

Szegyük ki O'Connel-t (OC) és Medic-et (M) a járművekből, majd az egyetlen mesterlövész segítségével rohanjunk át keletre a hegyi ösvényen. A többi katonát is vihetnénk, de nehéz őket mikromenedzselni, és így tutira meghalnak alacson HP-jük miatt.

Az egyik teherautó már eléggé sérült, elvileg, ha jó ütemben érkezünk, és majd kiiktatjuk a tábortól északkeletre lévő dombon >az ágyút van esélyünk megmenteni mind a négyet. Ha később mind a négyet eljuttatjuk a célállomásukra, több pénzt kapunk majd.

Amint átértünk a hegyen, lőjük ki a támadókat , majd folytassuk a dombon lévő ágyú felé. Sajnos eléggé véletlenszerű, hogy mikor kezdjünk rohanni az ágyú felé, mert a védők már elboldogulnak a maradékkal. Itt lesz jó pár mentés. Egy lehetséges stratégia, hogy OC-t vigyük a homokzsákokhoz, S-t hagyjuk a kerítés mellett, és M-mel menjünk a domb felé, de a folyó felöli hátsó oldalról közelítsünk meg, de nagy ívben kerüljünk, mert a domb délnyugati részén egy katona van, és ha meglát, akkor a nyugatra lévő géppuskás furgon ránk támad. Menjünk fel, és a gránáttal, intézzük el az ágyú legénységét. Közben odalent OC és S-nek elvileg elégséges tűzerővel kellene rendelkeznie.

Ha sikerült minden terepjárót megmenteni, mentsünk.

Kellj át a folyón és juttasd célba a segélyszállítmányokat

Amint megtisztítottuk a környéket, vigyük kommandósainkat a komp felé. Itt is várható néhány gerilla, amit tisztítsuk meg, mielőtt a járműveket odavisszük.

FONTOS: ha egy segélykocsit közel viszünk a célállomásához, minden alkalommal néhány helyi gerilla fog felbukkanni. Emiatt mindig legyen kommandós kíséret.

Vigyük az első kocsit az innenső parti végállomásra és intézzük el a támadókat.

A komp a túlparton van, érte kell menni. Ne az állomás melletti csónakokat használjuk, mert a túlparti domb tetején lévő ágyú és gerillák félúton elintézhetnek.

Ehelyett menjünk az itteni part keleti végéhez, fel a korábbi dombra, majd le egy öbölhöz, ahol két ladikkal kommandósaink átkelhetnek a folyón észrevétlenül.

Ezt követően a cél a domb tetején lévők likvidálása, lehetőleg a mesterlövész segítségével. Figyeljünk arra, hogy amerre az út tovakanyarodik észak-északkelet irányába, egy ellenséges ellenőrző pont van gerillákkal és géppuskás furgonnal, még ne menjünk.

A dombon lévő ágyú után óvatosan elintézhetjük őket is.

Elvileg ekkorra OC elérte a képességei csúcsát. Érdemes M-re és S-re hagyni a maradék munka jelentősebb részét az XP miatt.

Ha megtisztítottuk a dombot és a közeli helyőrséget. A komppal egyenként átfuvarozhatjuk a járműveinket a túlpartra.

A repülőtér előtt mindenképpen mentsünk egy rendeset.

Érdemes a segélyszállítmányt a reptér előtt becsempészni a túlparti falvakba. Az északkeletit néhány gerilla védi. A középsőt egy géppuskás terepjáró, furgon és gerillák védik. A nyugatit néhány gránátos fickó.

A közelben egy BTR-80 as és egy géppuskás furgon található. A BTR-t OC, a furgont M próbálja meg elintézni RPG-kkel.

FONTOS: a repülőtér elfoglalása két eseményt indít el. A térképen megjelenő új északkeleti menekülttábort gerillák és géppuskás terepjárók fogják megtámadni, míg a repülőtér irányába 2 T55, 1 BDRM-2, 3 géppuskás terepjáró és gerillák fognak masírozni. Kommandósainkkal ezt a kettőt egyszerre semmiképpen nem tudjuk elintézni.

A menekülttábort még csak-csak meg tudjuk védeni, de a repülőteret jó eséllyel el fogjuk veszteni egy rövid időre.

A menekülttábor megvédéséhez küldjük oda kommandósainkat, és esetleg 1-2 M2A3 Bradley IFV-t is. Figyeljünk az RPG-s egységekre és legyenek elsődleges célpontok! Érdemes a reptér elfoglalása előtt odakészíteni az IFV-ket az északkeleti úthoz.

Ha M szintet lép, érdemes az elsősegély állomás képességet választani (jobb felső), mert a javító egységhez közel egy bizonyos sugarú körben mindenki gyógyulni kezd, ő maga is.

Kivételesen itt érdemes 2-3 tankot rendelni, még mielőtt megérkezik a támadó sereg a reptérhez, és biztonságos távolságba vonulni, ahonnan támad-visszavonul-javít módszerrel leradírozhatjuk az ellent. Nem érdemes otthagyni a tankokat a reptérnél, mert a támadó gerilláknál bőségesen lesz RPG.

Alternatívaként meg lehet próbálni a cirkáló rakétás támadást, elsősorban a BMP-re és a géppuskás terepjárókra koncentrálva, hogy a tankokat és milicistákat már utána könnyebben le lehessen szedni.

Előfordulhat, hogy a támadó hadoszlop nem áll meg a reptérnél, hanem elindul a menekülttábor irányába. Ilyenkor érdemes a tankjainkat és a kapott javító egységet felvinni a táborhoz, majd a gerilla támadás visszaverése után védőgyűrűbe állítani őket. Tank vs Tank és RPG záporral megoldható veszteség nélkül, de sérülés az lesz. Alternatívaként OC és M szedje le a tankokat úgy hogy magukra vonják a tüzet, közben az IFV-k és tankok intézzék el a kisebb géppuskás kocsikat. A gerillák ottmaradhatnak a reptér környékén, figyeljünk, ha később erre megyünk el ismét.

Foglald el a teherautókat

Érdemes felfrissíteni az RPG-készletet. Ha kinyitjuk a javító járművet, OC és M közvetlenül is kaphat RPG-ket, nem kell támogató készletet kérni.

Megjegyzés: az RPG-k hajlamosak elakadni kerítésekben és a már kilőtt járművek roncsaiban. Legyünk figyelmesek és keressünk új lövő pozíciót ilyenkor.

A tábor megvédése után kis csapatunkkal át kell masíroznunk az északnyugati célponthoz. A tábor előtti falut egy aknavető, gerillák és géppuskás furgon védi. A tábort előlről géppuskafészek, a közeli dombról és a tábor belsejében ágyúk védik, tucatnyi gerilla, egy géppuskás furgon, kettő T55 páncélos és egy légvédelmi ágyú védi. A stratégia itt is lehet a kicsalogat-regenerál lépés, illetve az IFV+Tank ügyes kombinációval minimális sérüléssel megúszható. Kommandósainkkal megpróbálhatunk a déli lejtők felé kerülve hátulról támadni. Ha XP-re megyünk, előlről és hátulról is érdemes takarítani.

Ha mindent jól csináltunk, zéró veszteség és M-et bevehetjük a csapatunkba.