2011. február 20., vasárnap

Dead Space 2

Nemrég jelent meg a Dead Space 2 (IGN: 9.0, Metacritic: 88.

Be kell vallanom, eredetileg még nem akartam megvenni, hiszen 50 euró (~ 13eFt) a Steam-en elég drága dolog. De látva a pontozásokat, mégiscsak most vettem meg, olyan nagy a pangás mostanában a jó játékokból (Dragon Age 2: március, Portal 2: április, Duke Nukem 4ever: május, Witcher 2: május, Mass Effect 3: december).

A korábbi értékelésemhez képest sokat javult a játékmenet. Ijesztő, de ugyanakkor kegyes és élvezetes. Kb. 11 óra alatt vittem végig casual szinten csalás nélkül a 15 szintet.

Mind sebességben, mint irányításban elégedett vagyok a játékkal. A célzás is sokkal könnyebb, és valahogy már nem unalmas a végtaglevágósdi.

Egyetlen pici zavaró tényező az az Inventory-Log-Objectives közötti váltás nehézsége adta. Úgy tűnik, hogy a készítők ezúttal mérsékelték a balról jövő támadásokat, mert hát pont az nem látszott a karaktertől már az első részben sem.

A grafika szép, a zene megfelelő és nem zavaró, s a kritikus szituációk alatt megszólaló, majd elhallgató akció-zene is megbízható.

Volt egy-két hely, ahol nemigazán tudtam tovább haladni, rá kellett keresnem a játék végigjátszására. (Csak két tipp: a plafonon is van egy oxigén fejlesztő, illetve apró mozdulatokkal közelítsük meg a szemet, mert a gyorsaság növeli a rángatózást is.) Alapvetően könnyű játékmenetet adott, de egy-két helyen még így is rendszeresen elhaláloztam.

Ami hiányzott, azok az Achievement-ek. Se Games For Windows Live, se Steam Achievements a PC verzióban.

Összkép: 85%. Ha kibírja az ember, érdemes fél év múlva megvenni a steam-en egy leárazási akció keretében.

Nincsenek megjegyzések: