2011. március 12., szombat

Dragon Age 2

(Metacritic: 84)

Végre egy jó RPG játék. Bár annyira nem volt EPIC, mint vártam. A történet jó, az arc animációk még mindig késnek 0.1 másodpercet. Lássunk egy kis összefoglaló listát.

Negatívumok:
- Rengeteg ismétlődő alapterületű helyszín
- Játék alatt nem elérhető az Achievements
- Az Inventory, Character, Journal és Map között nincs átjárás gomb
- A gyűjtögetős küldetésekben nehéz követni a darabszámot
- A signature edition DLC-ket nem telepítette automatikusan, kézzel kellett letölteni
- Néha nem jelentkezett be az EA accountba

Semleges:
o Az a rengeteg motion capture visszaköszön a Mass Effect 2-ből
o Úgy viszonyul a DA2 a DA:O-hoz mint a Fallout: New Vegas a Fallout 3-hoz
o Most sincs elég pénz

Pozitívum:
+ könnyű megtalálni a küldetések célpontjait
+ szép grafika
+ válasz-kerék kényelmes
+ jó történet
+ a hős végre beszél!

Ár/érték arányban egy remek vétel, még a Signature Edition is. Főleg, hogy a CD Galaxisban ajándék 1600 Bioware pontot is adtak, legalább lesz mit elkölteni a közelgő Mass Effect 2 DLC-re.

Az irányítás rendben van, bár a TAB+W+Jobb egérgomb nálam végig nyomva volt, mivel szinte állandóan 'FPS' módban mászkáltam. Így kényelmesebb körbenézni, mint forogni az A és D billentyűkkel. Talán a következő részben lehetne ez alapbeállítás. Ja és a TAB pedig kijelöli a használható tárgyakat, kár hogy nem lehet állandóra bekapcsolni.

Mivel friss, ezért elég nehéz információt találni a játékról. A Dragon Age Wikia e sorok írásakor még igencsak hiányos. Van néhány egyszerűbb végigjátszás, de kellően részletes nincs.

A játék meglepően jó minőségű, csak három bugos küldetéssel találkoztam, szerencsére nem jelentősek (a New Vegasban a 2. patch-ig kb 30 db ilyen volt). Általában nem záródik le a küldetés vagy ottmarad az illetőn a nyilacska.

Mivel Mass Effect-es beszédgyűrű van, általában a felső "Paragon" válaszokat használtam. Látok némi esélyt arra, hogy pár hónapon belül végigjátszom újra, ezúttal "Renegade" módban - amint egy valamire való DLC kijön hozzá. A beszédgyűrű ikonok jók, de a könyvecske elolvasása nélkül nem mindig világos. Az eleje felé igazán kiírhatták volna a játékon belül is szövegesen, mit is jelent.

Hiányoltam a fegyverváltás lehetőségét. Rogue karakterként jó lett volna néha váltani az íj és a dupla tőr között, főleg hogy igen ütős tőröket kap gyakran az ember. Sajnos fegyvereket nem lehet az alsó sávra húzni, vagy legalább is nekem nem sikerült.

Kirkwall annyira nem unalmas, mint az egyes értékelések említik, bár az egy kicsit zavaró volt, hogy egy-egy régióba való érkezésnél szinte tuti, hogy a célterülettől legtávolabb eső bejáratnál tesz le - igazán lehetett volna egy kapuválasztó is a térképen. Üdvözletes, és egyúttal vicces, hogy a küldetés lezárása után mindig van egy kijárat kéznél - akár jöhettünk volna arra is - nincs backgracking.

Hogy mennyire is volt EPIC, kb. annyira, mint a Modern Warfare 2 után a Black Ops. 30-35 óra játékidő van benne, bár egész biztos nem találtam meg az összes mellékküldetést. Az elérhető achievementek kb 70%-át szereztem meg. Én a következő Bioware játékban bevezném az Önmegtartóztató achievementet: úgy végigvinni a játékot, hogy semmilyen flört vagy románc nem volt benne :)

Összkép: 84%. Csak nehogy a Witcher 2 lekörözze. Azaz hogy az nekünk, játékosoknak csak jó nem?

Nincsenek megjegyzések: