2011. március 26., szombat

Crysis 2

(IGN: 90%, Metacritic 88%)

Kb. 12 óra játékidő után végre ismét elégedett vagyok: megérte megvenni, és megéri még egyszer végigjátszani.

Bár PCs játék, és a fejlesztése 3 platformon egyszerre zajlott, hála a már annyiszor látott fejlesztő eszközüknek, mégis sokan túlzott konzol beütésre panaszkodnak. Mivel én amúgy sem vagyok nagy konfigurálgató, nálam a beállítási lehetőségek elegendőek voltak.

A 250GTS-emen High beállítással teljesen élvezhető és játszható volt, annak ellenére, hogy a C2D 6600 2.4GHz ma már nagyon kevés. A textúrák rendben voltak, (bár mivel manapság csak az tűnik fel, ha valahol spóroltak) lassulást csak akkor tapasztaltam, ha hirtelen fordultam.

Az irányítás jó volt, bár egy kicsit az elején szokatlannak hatott az Assassin's Creed Brotherhood lomhasága után, de később kellemesen osztogattam a kapáslövéseket.

A történet jó, bár gyakran néz az ember, hogy WTF? Ez nem lett megmagyarázva! Sebaj, majd a kiegészítőkben és pályacsomagokban hátha.

Az új ruha(funkciók) is sokkal értelmesebbek, bár az elején még a régi rendszert vártam. Az erő és sebesség összevonása jó húzás volt, és tényleg a használathoz illően lehet aktiválni futással vagy ugrással. Az WASD-hez szokott kezemnek jól jött, hogy a Q, E és Shift kellett a különféle módok aktiválásához. A healthbar viszont kikerült, és helyét az 'Oh! Bloody screen!' vette át. Az armor mód már nem alapértelmezett, cserébe kikapcsolva is többet elbír, mint az első részben. Bekapcsolva pedig kellemesen ellenálló: sokkal jobb, mint az első részben, ahol is három találatnál már lement nullára, és utána a puszta testeddel védekeztél.

A fegyverek talán egy picit egysíkúak: van ugyan a SCAR, de nem lehet annyira konfigurálni, mint az első részben, ehelyett több variánsra bontották. Pl. az egyik alá lehet taktikai kiegészítőt rakni, a másikra meg nem, helyette lehet mesterlövész távcsövet használni.

Nagy előrelépésnek tartom, hogy végre a mesterlövész puskára is lehet hangtompítót szerelni! Sajnos többször előfordult, hogy kifutottam a lőszerből, s ilyenkor vicces-armor módon rohangásztam ide-oda, és melee-ztem az ellent. A fent említett konfigurációs korlátok miatt gyakran nem is érdemes elvenni a fegyvert az ellentől, mert nem szívesen adja fel az ember a scope-os SCAR-ját. További pozitívum, hogy a 50 kaliberes géppuskát le lehet akasztani, és cipelgetni ide-oda. Jó móka! Sajnos a használata ütközik néhány játékfunkcióval, mivel az F megnyomására eldobja, s csak ezután lehet aktiválni dolgokat, illetve a látványra figyelni; pl. a lift indításához kellett eldobnom, de ilyenkor nagyon ügyesen átdobta a lift oldalfalán, nehogy utána fel tudjam ismét venni.

A zene nem olyan különleges, az első rész 'Village driving' hangulatát nemigen hozza. A hangok rendben vannak, bár néha volt tumultus, és ilyenkor pl. a saját fegyverem hangja nem is hallatszott. Az NPC-k hangja átlagos, talán gyengébb az első részhez képest. A Crysis 2 egyfajta fordított Dragon Age 2. Míg utóbbiban a főhős a második részre beszédes lett, addig a Crysis 2-ben épp fordítva: a nagydumás Nomad helyett a kuka Alcatrazt kapjuk. Gondolom, a történetvezetés mellékhatása, mert (spoiler!) az első 3-4 pályán még azt hiszik, hogy Prophet van a ruci alatt. Ejnye-ejnye.

Ami kicsit bosszantó, az a világpremier hiánya. Hétfőn vettem meg, de a másolásvédelem csütörtök estéig nem engedett játszani, akárcsak a DA2, Bulletstorm, stb. Nem hiszek azoknak a kifogásoknak, hogy a polcokra kell érnie a DVD-nek, hiszen az elektronikus letöltésnél nincs ilyen fizikai-logisztikai akadály! Vagy az amcsik nem hajlandók várni? És még mi, Európában jól jártunk, mert pl. Ausztráliában akár egy hónap is eltelhet a megjelenéstől!

Összkép: 85%. Alapos iparosmunka. Várjuk a DLC-ket.

Nincsenek megjegyzések: