2011. június 16., csütörtök

Duke Nukem Forever

(IGN: 5.5, Metacritic: 58)

Megértem. Modern köntösbe bújtatott, vegyesen friss és régi játékélmény.

Egyfelől a 15 évnyi fejlesztés irgalmatlan magasságokba emelte az elvárásokat (ami szerintem az egyik ok arra, hogy miért nincs még Half Life 2.3 vagy 3.0), másfelől a játékok általában 2-3 évvel le vannak maradva a csúcstechnológiák mögött (lásd Unreal 2.5).

Kb. 12 órányi játékidő után ugyanazt a vegyes, frusztrációval terhelt érzést tapasztalom, mint megannyi közepes játéknál. 20 perces bóklászások és 20 ugyanott-elhalálozás után kellemetlenné válik a játék.

A grafikában semmi kivetni valót nem találtam. A játékmechanika rendben van, bár a két fegyveres megoldás már konzol átoknak hat. A probléma inkább a pályatervezéssel van. Látszik is az Extrák közötti időtengelyen, hogy az egyjátékos módot bizony már 2009-ben lezárták. A Gearbox ezek szerint a motort és a multit reszelgette.

A hangok és a beszólások elfogadhatóak, és néha kellemes emlékeket hozott fel a sok-sok Borderlands-jellegű zenehatás.

Összességében szerencse, hogy boltban vettem meg. Inkább leárazás során ajánlom, és főleg csak rajongóknak. Felejtős. Nálam ez bizony 50%.

Nincsenek megjegyzések: