2008. augusztus 15., péntek

Játék: Space Siege


Space Siege


Ez a játék a méltán népszerű és általam is kedvelt Dungeon Siege akció-RPG játék űrbéli változata, ami a minap jelent meg. Inkább az akció van túlsúlyban. Nem is annyira rossz játék, mint ahogy azt az IGN ismertetője írja (ők 6.4/10-et adnak rá). Azért érződik rajta, hogy már nem a Microsoft állt a fejlesztés mögött (mint a DS2-nél). De mégis valahogy hiányzik belőle valami.
Úgy döntöttem, hogy csalással játszom. Nyugodjunk meg, csak az életerőket tartom egy minimum szint felett, hogy ne kelljen percenként újratöltenem (több élvezet, kevesebb szitkozódás). És nem, nem romlik el a játékélményem.
Egyelőre ömlesztve a tapasztalataim:
  • Nincs nehézségi fokozat állítási lehetőség.
  • Néha elárasztanak a szörnyek.
  • Nincs minimap. Bár a térképen el lehet igazodni, de néha jó lenne, ha egyből látnám, hol vagyok.
  • A nagytérkép nem nagyítható, és egyes nagy területeknél igen kicsinek látszik. Nem látszik rajta, hogy a kamera merre néz, csak a karakter nézési iránya.
  • Csak egy erőforrás van, az ún. upgrade materials (UM), aminek a begyűjtése hál' istennek egy gombnyomással megtörténik, nem kell végigkattintgatni őket.
  • Nincs XP, hanem a UM gyűjtögetésével lehet upgradelni a felszerelést. Előhozza az ősrégi gyűjtögető ösztönt belőlem.
  • Szinte az összes konzol, öltözőszekrény és doboz szétlőhető, így még több UM-t kaphatunk; a shift+jobb egérgombbal rájuk vagy mögéjük célozva.
  • Nem unalmas, de nem is nagyon izgalmas a történet.
  • A szanaszét heverő robbanó hordók azért jól jönnek néha. A pályatervezők nem véletlenül rakták őket oda :)
  • A félreugrás (E) hasznos dolog, kár, hogy arra ugrik, amerre az egérkurzor van. Ha ki akarok kerülni egy lövedéket, mialatt tüzelek az ellenségre, le kell vennem róla a kurzort és visszahozni. Úgy néz ki, hogy ez a funkció csak a vége bossfight miatt került bele.
  • Úgy néz ki, csak 4 EÜ csomagot lehet magunkkal vinni, ami elég hamar el tud fogyni. Sajnos a későbbi pályákon alig akad belőlük.
  • Habár a billentyűket nem lehet átdefiniálni, különös gondot fordítottak arra, hogy a QUERTZ kiosztással rendelkezőknek is kézre essen a begyűjtés gomb.
  • A társ önjavító képességét is hasznosnak találom.
  • A pályák kicsit körkörösre vannak készítve, azaz a bossfight-ot követően van mindig egy rövidebb út, ami visszavezet a kiindulópontra. Így nem kell visszarohanni arra, amerre jöttünk.
  • Végre van értelme a 3D-nek. Emelvényről lehet lefelé is lőni. A legtöbb ellenfél nem tud mit kezdeni vele és védettek vagyunk a gránátok ellen.
  • A végére a bossfight nagyon-nagyon nehéz, még csalással is.
  • A credit alatt folyamatosan ismétlődik az intro video, ami kicsit unalmas. Inkább lenne helyette valami más.

Technikai infók:

  • Csalás kódok: Nem tudok róla.
  • Stabilitás: Stabil. Bírja az ALT+TAB-ot.
  • Trainer: A demo-hoz már van, a teljeshez még csak promo van (lásd itt). A saját memória szerkesztőmet használom.
  • Memeditor: Csak az életerőt minimalizáltam, ami egy 32-bites lebegőpontos számként van ábrázolva és könnyen megtalálható. Gondolom a többi paramétert is hasonlóan meg lehetne találni. Ha megsemmisül a segéd, új címre költözik az életereje is. A fő karakternél marad.
  • Végigjátszás: Még nincs, de nem olyan ördöngös. Eléggé lineáris pályaszerkesztés, úgyhogy elakadni nem fogunk szerintem. Csak felfalnak a szörnyek.
  • Nyelv: Talán a feliratok magyaríthatóak, a beszédet nem érdemes szerintem.
  • Ár: Elfogadhatónak tartanám 8000 Ft környékén.
  • Játékidő: 20-24 óra

Bugok:

  • A szétlőtt konténerekből néha a falat túloldalára esnek a spare partok, amit ezután nem lehet felvenni. Ugyanez érvényes a hidakon, peremeken szétlőtt ellenségből származókra is: leesik.
  • Az ajtóra rámutatva zöld vonallal jelzi, hogy lehet az ajtóval valamit csinálni. Ez a zöld vonal viszont kijjebb van, mint a karakter vagy a segéd, így gyönyörű szépen áthúzza rajtuk.

Értékelés:

  • Grafika: 80%. Szépen néz ki, bár néhol vannak megjelenítési és kamerakezelési problémák. Egy két helyen inkább átlátszóvá kéne válnia a falnak, mintsem hogy beközelítsen a karakterre.
  • Játszhatóság: 70%. Kár hogy nincs nehézségi szint állítás, amúgy teljesen játszható.
  • Zene, hang: 70%. Részemről teljesen elfogadható mindkettő. Annyira nem emlékezetes, de elmegy.
  • AI: 60%. Elég soknak tűnik a scriptelt események, a szörnyek eléggé bután támadnak, főleg a sokaságra hagyatkoznak. Kicsit sokat használják a gránátjaikat.
  • Fizika: 60%. Látszólag rendben vannak a robbanások és a mechanika, de az egyes dobozokat túl könnyen rúgja odébb.
  • Élmény: 70%. Talán pár hónap múlva megpróbálom újra, ezúttal bionikusként.

Összkép: 75%. Nem hozza a Dungeon Siege hangulatát, de el lehet vele játszogatni. Ha 8k alatt lenne, simán megérné megvenni.

Nincsenek megjegyzések: