2010. augusztus 19., csütörtök

Joint Task Force Segédlet 1. rész

Most, hogy végre üzemre bírtam a hibás GS DVD-ről a magyar nyelvű Joint Task Force-ot (Vááá Dörner György!). Úgy gondoltam, végigjátszom ismét (csak a hangok kedvéért). S ha már végigjátszom, miért ne írhatnék egy kis segédletet a végigjátszáshoz? Hát íme!


Amit érdemes tudni

  • Normál fokozaton fogom végigjátszani. Bizonyos dolgok és stratégiák talán nem működnek Hard fokozaton. Nem próbáltam.

  • F6 gyosmentés, F9 gyors betöltés, gyakran kell majd

  • SZÓKÖZ pillanat állj

  • Emberveszteség nélkül akarom végigjátszani.

  • ALT+CLICK majd numerikus 4-5-6-8 a közvetlen irányítás

  • Új játék kezdésekor érdemes a Profiles/<játékos neve> alól kitörölni mindent, mert elég lassan jelenik meg a játékban a mentés/betöltés ha ez televan.


1. Swift Phoenix (01-som-1)

O'Connel-nek (OC innentől) máris van egy képesség pontja, ezt költsük el a lövész (középső oszlop legfelső) képességre.

Van egy medic-ünk (harctéri orvos), őrá vigyázzunk, mert nem regenálja senki. A harcok során óvatosan, de azért küldjük őt is lőni, hogy fejlődjön. Elvileg a küldetés közepére-végére annyi XP-t összeszed, hogy szintet tud lépni.

Az egyik RPG-s katonával dobassuk le a fegyverét, amit OC vegyen fel. Kapcsoljuk ki az automatikus tüzelést mindenkinél az RPG-re (jobb klikk az RPG-re): csak gond van az automata tüzeléssel. A jobbra lévő tanker hasában van két AT-4 (187.5-as sebzésű RPG, ha így jobban tetszik). Az RPG-kért érdemes bemenni, és a katonáinkkal felvenni. Általánosságban, az RPG-en és az AA rakétákon kívül szinte semelyik cucc nem jött be a kampányban. A legtöbb esetben a katonák csak cipelik a hősőknek az RPG-ket. Ne felejtsük el kikapcsolni az automatikus használatot a frissen felvett fegyverekre.

Megjegyzés: Érdemes minden támadás előtt gyorsmenteni, illetve nagyobb szakaszok előtt egy rendes mentést csinálni. Ha elrontjuk a támadást vagy a stratégiát, és valaki meghal, ne kelljen túl előröl kezdeni.

Óvatosan araszoljunk észak felé, lehetőleg OC az élen. Pár gerilla fog ránkrontani.

Ekkorra OC elvileg elég XP-t kapott a következő képesség megszerzésére. Válasszuk a fegyvermester (középső második fentről) opciót. Ezzel az AT-4 187.5 + 187.5 fog sebezni, ami elég sok járművet egy lövésre lekap.

A kanyar előtt vigyázzunk, mert egy géppuskás furgon fog jönni. RPG-vel szedjük le, de figyeljünk, mert hajlamos mozgó célpont esetén mellémenni: lehetőleg szemből jöjjön a jármű. A medic-et hagyjuk kicsit hátrébb, majd OC RPG-jével szedjük le, s intézzük el a többieket is. Az ott lévő légelhárító ágyúba is beszállhatunk, de szinte felesleges.

Megjegyzés: Arra is figyeljünk, hogy az egységeink hason fekve nem fognak RPG-vel tüzelni. Mindig felállnak, s átváltanak RPG-re a kézifegyverről. Ez bizony értékes időt vesz el és főleg életerőt, ha tűz alatt vannak. Sajnos előválasztani nem lehet az RPG-módot, így hát űgyesen támadjunk és vonuljunk vissza gyógyulni.

A kanyar után, ha nyugatnak indulunk (vízszintesen jobbra), akkor OC meglát egy legénységgel ellátott ágyút. Rámehetünk RPG-vel, de készüljünk fel a haverok támadására.

A Medic ekkorra már elég tapasztalatot kaphatott a szintlépéshez. Viszont itt még nem oszthatunk neki pontokat. A küldetés hátralevő részében vigyázzunk rá, több XP-t úgysem fog kapni.

Ezek után, ha gondoljuk, elindulhatunk nyugatra (fölfelé), ahol a konténerek között újabb fickók lesznek. A telepre nemcsak a bejáraton keresztül juthatunk be, hanem ha járműbe pattanunk, azzal kidönthetjük a délkeleti kerítéseket. A telepen belül az északnyugati épületben az ellenség mellett találhatunk egy T‑55 páncélost és 2 RPG-t (150 + 150 OC kezében). A bejutáshoz (fölülről meg kell kerülni az épületet). Támadhatunk ezután a tankkal, de a rosszfiúknak vannak RPG-ik, nem érdemes ezzel folytatni a támadást, úgyis csak lesérül. Ha a tankért nem is, de az XP-ért és az RPG-kért érdemes arra menni.

Megjegyzés: általában, ha beszállunk egy tankba vagy járműbe, akkor gombolkozzunk be, mert az ellenség a kint csücsülő fickókat könnyen leszedi, illetve a különféle tankelhárító fegyverek is sebzik őket. A tető géppuska annyira nem hatásos, és amúgy is kerülni fogjuk a tankos összetűzéseket.

Térjünk vissza az előbbi ágyúhoz, és induljunk óvatosan keletnek (lefelé). Itt csináljunk egy rendes mentést. Ha már csak legfeljebb 1 RPG-nk van, inkább cseréljünk az egyik katonával, mielőtt belevágunk. Jó pár ellenség lesz útközben, néha vonuljunk vissza regenerálódni.

Valószínűleg OC ismét kap egy képesség pontot. Érdemes az észlelést (bal felső) választani. Ez önmagában annyira nem hasznos, de lehetőséget ad a következő kép pontot elkölteni a plusz HP-ra és regenerálódásra. Elvileg kezdhettük volna ezzel az ággal is, de ennyire az elején talán biztonságosabb a nagyobb tűzerő + medic, mint a regeneráció.

A teherhajó bejárata közelében ismét lesz egy géppuskás furgon. Vele vigyázzunk, mert közben a többi fickó is támad minket.

Ha elintéztük a furgont, utána benézhetünk az északi két épületbe (jobboldalt), illetve elmehetünk egészen a keleti bódékig (lent). Semmi érdekes nincs bennük.

Felszállhatunk a hajóra, majd óvatosan menjünk nyugat felé a lejáróig. A hajó gyomrában több géppuskás lesz, akikre bizonyos pontokon felülről is rálátunk. Itt vigyázzunk, mert OC-t könnyen lenyomhatják, amikor leér.

Amint végeztünk az ellennel, teljesítettük a pályát. A tiszti képernyőn ne felejtsük el a Medic-et átrakni a saját csapatunkba. Ő innentől hős lesz, bár nem esszenciális. Több HP-t kap és képes lesz speciális fegyver hordására (aka RPG-k és AT-4 esek). OC-vel párban AT-4 esekkel felszerelve akár 3 x 187.5 = 562.5 tűzerőt is ad (de általában ennek csak egy része érvényesül, úgy vettem észre iránytól függetlenül). Tipikusan elég a minden ellen, kivéve a T72 és T90 tankokat (ellenük majd két hős 4 x 187.5 kell).

Nincsenek megjegyzések: