2010. augusztus 19., csütörtök

Joint Task Force Segédlet 2. rész


2. Market Garden hadművelet (02-som-02)

A második küldetésben megkapjuk Oakley-t (OA), aki hasonló képességfával rendelkezik, mint O'Connel (OC). A kantinban adjuk hozzá a friss Medic-ünket (M) a csapathoz.

A stratégia hasonló lesz az első részhez. Hármukat küldjük mindig előre, fejlődjenek csak. A többiek legfeljebb az RPG-ket szállítsa, kellően lemaradva.

A küldetés elején megtámadják egységeinket, még mielőtt megkapnánk az irányítást. Elvileg itt nem lehet veszteség. Gombolkozzunk be a terepjárókon, majd adjunk a M-nek egy RPG-t. Minden felesleges katonát küldjünk be a terepjárókba, hogy csak OC, OA és M maradjon. Kapcsoljuk ki az RPG-k auto tüzelését.

M-nél adjunk egy képesség pontot a sebellátás (bal felső) képességre. Ezzel önállóan, de lassan regenerálódik, s nem kell még egy, gyenge medic-ket magunkkal cipelni. Néha előfordul, hogy nagyon lesérül és sokáig tartana felgyógyulni. Ilyenkor tényleg keressünk egy másik medic-et.

OA-nál válasszuk a lövész képességet (közép legfelső). Mivel M gyógyítani fog minket, érdemes először a tűzerőre rámenni.

OC-nak itt már van lehetősége utánpótlást kérni, illetve műholdas felderítést rendelni.

Megjegyzés: a játék egyik hibáját kihasználva ingyen kaphatunk műholdas felderítést. Ehhez csináljunk egy gyorsmentést (F6), kérjük a műholdas felderítést OC-nál, majd gyorstöltéssel térjünk vissz az előző állapotba (F9): a felderítés így is lezajlik, de nem került semmibe. Általában mindig lesz elég pénzünk a felderítésre, mivel jobbára kommandózunk, de néha jól jöhet ez a lehetőség.

Foglaljuk el a repteret

A falun túl északra van a reptér. Érdemes a falut kitakarítani az XP-ért. A falu középső északi részén találunk néhány RPG-t és felvehető cuccokat. Az északnyugati régióban lesz egy géppuskás furgon.

A reptér előtt mentsünk egy rendeset.

A reptérre több felől is behatolhatunk. Vigyázzunk, mert több helyen légvédelmi ágyú őrzi a bejáratot és a kifutót. Ezeket RPG-kkel, vagy esetleg puskás rohammal ártalmatlanítsuk.

Ha OC szintet lép, válasszuk a kitartás képességet (bal középső), Így több HP-ja lesz. Ha OA szintet lép, nála a fegyvermester (középső középső) válasszuk. OC-vel tandemben így már szinte bármilyen járművet ki tudnak lőni AT-4-gyel (bár véletlenszerűsége miatt előfordulhat, hogy ennyi még mindig kevés). Ha M lép szintet, nála gyors gyógyítás (bal közép) válasszuk.

Ezeket a szinteket követően érdemes OC és OA-nál a HP és a regenerációs képességekre rámenni. Ehhez M-et kicsit hanyagoljuk a harcban.

FIGYELEM: a reptér épületének teljes elfoglalása indítja a következő fázist (amint ereszkedik a zászló, már meg is indult az elfoglalás), ahol is több BMP-2 jármű és rosszarcú fogja támadni a repteret, amit picit nehéz elintézni együtt. Sajnos itt nem működik a civil járműves barikád, mert nincs mit körbevenni.

A reptéri kifutó déli végén (a radartól délnyugatra) szintén van egy légvédelmi ágyú.

A reptéren a radartól északra egy géppuskás furgon található, ami ha észre vesz, valószínűleg ledönti a kerítést. Figyeljünk, hogy szemből RPG-zük le, ahogy közeledik, nehogy elvétsék a srácok. Mivel nagyobb a lőtávja, érdemes lehet egészen kicsalogatni a kerítésen át, mivel az RPG elakad a kerítésben pazarolva a lőszert. Ha elég közel megyünk, megindul a híradó jelentés, és még fél tucat katona ránk támad (lehetőleg maradjunk a furgon hatósugarán kívül). Alternatívaként az egyik terepjárónkkal döntsük ki a radartól délre lévő kerítést (direct control itt is hasznos), majd vonuljunk biztos távolba vele. A srácokkal meg intézzük el a furgont.

A reptéri terminált a láthatóság szempontjából érdemes a kifutópályáról megközelíteni. Több rosszarcú és egy BMP-2 található előtte, amiből valószínűleg újabb csávók fognak kiszállni, amit észrevesz minket. Koncentráljunk a BMP-2-re OC+M vagy OA+M tandemban (hogy biztosra menjünk), majd iktassuk ki a többieket. Igyekezzünk a homokzsákoknál lévő csávók hatósugarán kívül maradni a BMP-vel való harc során.

Megjegyzés: srácainkra leginkább a géppuskás jellegű ellenséges járművek (főleg a BMP-k és Zsilkák) és a gránátos egységek veszélyesek, mert nagyon hamar leamortizálják őket. A tankok esetében jó eséllyel kényelmesen túl lehet élni egy RPG-s párbajt egyedül is.

A reptéri terminál kitakarítása után, még mielőtt elfoglalnák azt, érdemes friss 3-as RPG-kre váltani a srácoknál. Vigyünk nekik RPG-ket a többiektől.

Itt érdemes újra menteni egy nagyot, mielőtt a terminál teljesen elfoglalódik, és a hírbejátszást követően megkapjuk az új feladatot.

Tipp: Esetleg foghatjuk a környező civil járműveket, és elbarikádozhatjuk a terminál északi részén a hangár és a terminál közötti részt, valamint délre a terminál és a radartól északnyugatra lévő épületet. (Ezzel elvileg a majdan érkező BMP kerülni kényszerül, időt hagyva a gyalogos egységek elintézésére.) Óvatosan kocsikázzunk, mert ha túl sokáig és túl közel megyünk a terminálhoz, beindulhat a következő fázis.

Vigyük a menekülteket a stadionhoz

Megjegyzés: A kamera most keletnek fordul.

Vigyük a menekült teherautókat nyugatra (lefelé), amennyire csak lehet, hogy az elkövetkező támadásban minél kevésbé sérüljenek.

A repülőteret több fickó, egy BMP-2-es a terminál déli oldala mentén és egy T55-ös a terminál északi oldala mentén közelíti meg. Bánjunk el velük RPG-kkel tandemban. Vigyázzunk, a kiszálló fickóknál gránát lesz. Koncentráljunk ezekre a fickókra.

Ha végeztünk velük, gyógyuljunk fel és óvatosan induljunk el a keletre eső városrész felé. Itt több gerilla, furgon, illetve a házak belső oldalán lévő légvédelmi ágyú van. Ezeket könnyebb elintézni, ha bemegyünk egy épületbe.

Megjegyzés: általában nem érdemes épületbe szállni, mert legtöbbször pont arra nem tudnak tüzelni a srácok belőle, amerre kellene.

Két T55 látható, északranyugatra és délnyugatra a stadiontól. Bánjunk el velük.

Iktasd ki a tüzérséget

Amint közel érünk a stadiontól, tőle északra két ágyú kezdi el lőni a stadiont, menjünk oda, és szedjük le a személyzetet és a gránátos(!) segítőiket kézi fegyverekkel (nem érdemes RPG-t pazarolni rájuk).

Ennél a pontnál valószínűleg mindhárman szintet léptek. OC-nál a baloldal után jöhet a jobboldal teljes képességkészlete. A tankos képességet hagyhatjuk legutoljára. OA-nál a HP-ra és regenerációra menjünk rá, míg M-nél az elsősegély állomásra. Ezt követően a maradék szinteknél a pontokat mindenkinél tetszés szerint lehet kiosztani.

Tisztítsuk meg a stadion körüli városrészt, majd a menekült teherautókat vigyük a stadionba. Amikor odaérnek, akkor következik a harmadik küldetés rész.

Keresd meg Pepper Morgan-t a TV stúdióban

Szimplán menjünk a megjelölt épülethez, közben figyeljük az gyalog ellenséget és intézzük el a szokásos módszerrel.

Megjegyzés: Az átvezető után azt mondják, egy katona meghalt, de valójában nem halt meg senki, és a játék végén a veszteségszámláló sem fogja mutatni.

Foglald el a palotát

Ez a rész kicsit nehéz gyalogosan, érdemes egy üres M2A3 Bradley csapatszállítót kérni a reptérről, mivel a palota három felső teraszán légvédelmi ágyúk és rosszarcúak vannak. Mivel nem látszanak talajszintről, elég nehéz elintézni őket kis csapatunkkal. (Az IFV jobb esélyt ad, de tutira meg fog sérülni.)

Frissítsük RPG készletünket és induljunk a palota felé, de mélyen nyugat felől közelítsünk a palota előtt lévő T55 és a járőröző BMP-2 miatt. Ezt gyalog RPG-zük le, majd közelítsük meg a palotát (az IFV-vel).

Mentsünk.

Megjegyzés: sajnos a kerítések mellől gránátokkal vagy gránátvetőkkel nem lehet elérni a teraszokat, legfeljebb egy kicsit megszorongatni a tetőn lévőket, de mivel a kerítés takar, elég nehéz onnan megtisztítani azt.

Akár gyalog, akár az IFV-vel kézi irányításba, játszunk beszúr-elfut taktikával. Nyomuljunk be, lőjük ki először az RPGs csávókat majd a légvédelmi ágyú személyzetét. Elvileg maximum 2 RPG találat esetén is marad elég HP az IFV-n az ágyúk legyűrésére. Próbáljuk meg kézi irányítással rézsutosan menni a belső udvarban, hogy az RPG-k elsüvítsenek mellettünk.


Alternatívaként, ha spóroltunk a pénzzel, a teraszokon lévő ellenállást két cirkáló rakétával is elintézhetjük OC által.


Megjegyzés: mivel a megspórolt pénz nem kerül át a következő pályára (sajnos), néha ha már unjuk a nagy ellenállást, érdemes elkölteni a pénzt cirkáló rakétákra. (Ha csak nem a 0 emberveszteség mellett még a minimális pénzfogyasztásra gyúrunk.)

Amint kipucoltuk a palotát, vége a küldetésnek.

Nincsenek megjegyzések: